کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر اوقاف فلسطین:

خطرات پیش‌ روی قدس در خطبه‌های نماز جمعه جهان اسلام تبیین شود

ایکنا , 26 اسفند 1395 ساعت 9:54

شیخ "یوسف ادعیس" از خطبای مساجد کشورهای عربی و اسلامی خواست که خطرات پیش‌ روی قدس را در خطبه‌های نماز جمعه تشریح کنند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ یوسف ادعیس" وزیر اوقاف و امور اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای از خطیبان مساجد در کشورهای عربی و اسلامی خواست که در راستای یاری مسجدالاقصی و در واکنش به قانون ممنوعیت پخش اذان از مساجد قدس و اراضی اشغالی فلسطین، خطرات پیش‌روی قدس شریف را در خطبه‌های نماز جمعه تبیین کنند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به افزایش تجاوزهای اسرائیل در قدس و مسجدالاقصی، بر خطیبان و واعظان کشورهای عربی و اسلامی واجب است که نمازگزاران را نسبت به تجاوز‌ها، یورش‌ها و حملات رژیم صهیونیستی در قدس آگاه کنند و مسئله فلسطین و قدس در وجدان و دعای آن‌ها دائما حاضر باشد.

وی در ادامه این بیانیه تأکید کرد: عرب‌ها و مسلمانان باید به‌ عنوان یک وظیفه دینی از مسئله فلسطین حمایت سیاسی، رسانه‌ای، اقتصادی داشته باشند، زیرا قدس و مقدسات فلسطین متعلق به تمامی امت اسلام است.

"شیخ یوسف ادعیس" در ادامه با اشاره به این که پروژه‌های یهودی‌سازی اسرائیل مانع حمایت فلسطینی‌ها از مقدسات آن‌ها نخواهد شد، از دولت‌های عربی و اسلامی و مسلمانان ثروتمند سراسر جهان خواست که با هدف حمایت از شهروند فلسطینی در مقابل حملات نژادپرستانه اسرائیل، تسهیلات سفر به قدس شریف را فراهم کنند.

 کنست رژیم صهیونیستی ۱۸ اسفندماه، پیش‌نویس قانون منع پخش اذان صبح از مساجد سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و قدس اشغالی را تصویب کرد.
این قانون جنجالی خشم و اعتراض مسلمانان و مسیحیان را در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی به دنبال داشت؛

 


کد مطلب: 262893

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/262893/خطرات-پیش-روی-قدس-خطبه-های-نماز-جمعه-جهان-اسلام-تبیین-شود

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com