کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(18)

عضو مجمع عمومی مجمع تقریب:ترسیم دیپلماسی وحدت برای آینده دنیای اسلام ضروری است

تنا - استان گلستان

19 مهر 1396 ساعت 9:49

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: ضروری است دیپلماسی وحدت برای آینده کشورهای اسلامی به خوبی ترسیم، تدوین و تبیین شود.


«مولوی خیرالله یعقوبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، اظهار کرد: در هر نوع دیپلماسی بعد از گفتگو، ارتباط بین طرفین برقرار می شود و در دیپلماسی وحدت نخبگان جهان اسلام سند راهبردی وحدت را تدوین و شرایط موجود را بررسی می كنند.

به گفته وی؛ تدوین صحیح و بدون نقص دیپلماسی وحدت بستگی به ارتباط علما و فرهیختگان جهان اسلام با همدیگر دارد و اگر این ارتباط به درستی و به نفع همه کشورهای اسلامی نباشد این نوع دیپلماسی به جایی نرسیده و وحدتی هم حاصل نخواهد شد.

امام جماعت مسجد اهل سنت خاتم الانبیاء قره تپه بهشهر، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را از اهداف اصلی دشمن دانست و گفت:
استفاده از دیپلماسی تفرقه راهبرد اصلی و شگرد استعمار پیر انگلستان در جهان اسلام بوده است.

وی، افزود: عده ای از عوامل دشمن با تاکید بر ملی گرایی و پان عربیسم سعی دارند آن را عامل وحدت در كشورهای اسلامی معرفی نمایند که در اینجا هوشیاری ملل مسلمان در قبال ضرر این نوع تفکر الزامی است.

به گفته وی؛ خنثی‌ سازی نقشه های شوم نظام سلطه علیه امت اسلامی به وحدت و همدلی مسلمین در همه عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی وابسته است.

این عالم برجسته اهل سنت شمال کشور با اذعان بر اینکه وحدت امت اسلامی دغدغه بسیاری از مصلحان و بزرگان دین پاک و آسمانی اسلام بوده است، تصریح کرد: آیت الله بروجردی و شیخ محمد شلتوت به عنوان طلایه داران وحدت اسلامی و بعدا حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر تحقق این امر داشته اند.

وی، ادامه داد: بر اهمیت ایجاد وحدت اسلامی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و در عصر حاضر بسیار افزوده شده است.

به گفته وی؛ در شرایط کنونی جهان و مخصوصا جهان اسلام که از هر سو مورد هجمه دشمن و مزدورانش قرار گرفته، رسیدن به وحدت، انسجام و همدلی اسلامی از ضروری ترین اقداماتی است که باید شکل عملی به خود بگیرد.

مولوی یعقوبی، خاطر نشان کرد: آینده جهان اسلام منوط به ارتباط و قرابت بیشتر آحاد مسلمانان با یکدیگر از طریق دیپلماسی وحدت دارد و ایجاد صلح، صفا و اخوت اسلامی موفقیت و سیادت ما را به همراه خواهد آورد.


کد مطلب: 287698

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/287698/عضو-مجمع-عمومی-تقریب-ترسیم-دیپلماسی-وحدت-آینده-دنیای-اسلام-ضروری

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com