کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رسانه روسی اسناد فروش نفت داعش در ژانویه 2016 را منتشر کرد

ایرنا , 8 فروردين 1395 ساعت 15:36

پایگاه اینترنتی شبکه خبری راشا تودی با انتشار اسنادی که در پیشروی نیروهای کرد سوریه در مناطق تحت اشغال داعش به دست آمده است، نوشت: بارنامه های فروش نفت که تروریست ها در شهر آزاد شده شدادی جا گذاشتند، نشان می دهد که داعش در ژانویه 2016 همچنان نفت فروحته است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این شبکه خبری روسی افزوده است که نیروهای کرد حین هجوم به شهر شدادی در استان حسکه واقع در شمال سوریه، به اسنادی که در برگیرنده اطلاعات مهمی است، دست یافتند و در اختیار خبرنگاران روسیه بازدیدکننده از منطقه قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک در این گزارش آمده است: نیروهای کرد همچنین در عملیات آزاد سازی شهر شدادی، تعدادی شبه نظامیان اعزامی از ترکیه، عربستان و برخی کشور های دیگر را به اسارت گرفتند و از آنها اطلاعاتی در باره همکاری داعش با طرف هایی در ترکیه به دست آوردند.

بنا به این گزارش، یک شبه نظامی ترک گفته است که بیشتر افراد مسلح بدون هیچ مانعی از طریق ترکیه وارد سوریه می شوند و فبه انجا باز می گردند.

کردها همچنین گذرنامه های ضبط شده شبه نظامیان از کشورهای مختلف با مهر ورود به ترکیه را در اختیار خبرنگاران قرار دادند که تعدادی از این گذرنامه های روسی برای مردان و زنان و بیشتر به نام افراد مقیم داغستان، استان وولگاگراد و بعضی مناطق دیگر روسیه صادر شده است.
بنا به گزارش راشا تودی، بر روی بارنامه های استخراج نفت که تروریست ها در شهر شدادی جا گذاشتند؛ مهر داعش دیده می شود.

شبه نظامی عضو داعش که خود را شهروند ترکیه معرفی می کند، اظهار کرده است که حجم فروش نفت داعش به خریداران ترکیه ای به قدری زیاد است که نمی تواند، پنهان بماند.

در فهرست انتشار یافته از سوی راشاد تودی، اسامی رانندگان و کامیون های حمل کننده نفت از سرزمینهای تحت کنترل داعش دیده می شود.

بنا به این گزارش، اسناد استخراج و صادرات نفت داعش نشانه دامنه بسیار گسترده و مدیریت سازمان یافته کار است که می توان در فرم های پر شده اداره نفت و گاز در وزارت موسوم به منابع طبیعی این گروه تروریستی، بارگیری تانکرها حتی در ماه ژانویه 2016 را مشاهده کرد.

بر اساس این فرم ها، رانندگان تانکرها در ماه ژانویه نفت را به قیمت 12 تا 26 دلار در ازای هر بشکه دریافت کردند و بارگیری از میدان نفتی کبیبه در شمال شرق شدادی و برخی میادین دیگر نفتی تحت کنترل داعش انجام شده است.

براساس این اسناد، تنها در یکی از این میدان ها طی چند روز در ماه ژانویه، محموله نفتی به ارزش پنج هزار دلار فروخته شد.

همچنین در یک سند دیگر نامه ای رسمی درباره استخدام دو مهندس جدید در اداره نفت و گاز داعش در البرکه دیده می شود که وظایف تخصصی آنان به طور مفصل ترمیم تجهیزات نفتی آسیب دیده بر اثر حملات هوایی و کشیدن خط لوله های جدید اعلام شده است.

به گزارش راشا تودی، اسناد به دست آمده نشان می دهد که مدیریت اداره امور نفت و گاز داعش در منطقه البرکه بر پنج سردسته و 12 عضو دیگر این گروه است.

رسانه های روسی پیش از این اسناد دیگری در برگیرنده اطلاعات و مدارک مرتبط با فروش نفت سوریه به دست داعش را منتشر کرده بودند.

ترکیه بارها اعلام کرده است که ارتباطی بین این کشور و داعش در زمینه تجارت نفتی وجود ندارد و ادعاهای مطرح شده نادرست می باشد.

                                

 


کد مطلب: 225939

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/225939/رسانه-روسی-اسناد-فروش-نفت-داعش-ژانویه-2016-منتشر

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com