کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایران از وحدت ملی در لبنان حمایت می کند

ایرنا , 21 شهريور 1396 ساعت 11:33

"محمد فتحعلی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با تمجید از نقش مقاومت و ارتش لبنان در شکست تکفیری ها، تأکید کرد که ایران از وحدت ملی در لبنان حمایت می کند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، فتحعلی دوشنبه شب در مراسم رونمایی از جدیدترین شماره ماهنامه فرهنگی اجتماعی «مرایا» که به شخصیت امام خمینی (ره) اختصاص داشت گفت: امام خمینی بزرگمردی بود که با جهاد با عظمت خود امت را زنده کرد و عزت و حریت و استقلال به آن بخشید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ادامه داد: ما در ایران به برکت رهبری امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب و در سایه تلاش های دولت محترم آقای حسن روحانی به دنبال تحکیم ارزش هایی همچون آزادی و عدالت و صلح بین همه بشریت هستیم و بر حمایت خود از دولت و ملت کشور دوست لبنان و پشتیبانی از مقاومت قهرمان این کشور تأکید می کنیم.

فتحعلی مقاومت حزب الله را عامل اصلی آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 و پیروزی در جنگ 33 روزه سال 2006 در برابر رژیم صهیونیستی خواند و افزود: همه دنیا برای نابودی مقاومت دست به دست هم دادند، اما در برابر این مقاومت قهرمان کاری از پیش نبردند و نقشه خاورمیانه جدیدشان نقش بر آب شد؛ همچنان که امروز نیز این مقاومت اسلامی و ارتش دلاور لبنان، پیروزی تازه ای در برابر گروه های تکفیری رقم زده اند.

فتحعلی بر حمایت کامل ایران از وحدت ملی در لبنان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در سنگر دفاع از ملت های مظلوم و در رأس آنها ملت مظلوم فلسطین باقی خواهد ماند؛ همچنین کشتار مسلمان مظلوم میانمار را که این روزها در میان سکوت جهانی انجام می شود، محکوم می کنیم و خواستار توقف این جنایت بزرگ در حق بشریت هستیم.

 


کد مطلب: 283332

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/283332/ایران-وحدت-ملی-لبنان-حمایت-می-کند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com