کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدار شیخ الازهر با اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس مصر

16 دی 1395 ساعت 13:52

شیخ الازهردر دیدار با با اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس مصر، به مناسبت میلاد حضرت عیسی (ع) گفت: تبریک گفتن و برگزاری جشن میلاد حضرت عیسی (ع) موجب تقویت وحدت بین مسلمانان و مسیحیان می‎شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "احمد الطیب شیخ الازهر" مصر  در دیدار با "وجيه صبحي‎ باقي سليمان" اسقف اعظم (پاتریارک) کلیسای ارتدوکس قبطی، میلاد حضرت عیسی (ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: تبریک گفتن و برگزاری جشن میلاد حضرت عیسی (ع) موجب تقویت وحدت بین مسلمانان و مسیحیان می‎شود.

وی بر حفظ وحدت و تجمع مردم مصر تأکید کرد و اظهار داشت: دشمنان مصر وحدت موجود میان مردم این کشور را نشانه گرفته‎اند، ولی تاریخ مصر به خوبی گواه است که مردم این کشور در چنین دسیسه‎های گرفتار نمی‎شوند.

شیخ الازهر تصریح کرد: دینداری مردم مصر قدمت هزاران ساله دارد و هیچ کس نمی‎تواند به اتحاد و یکپارچگی آنان ضربه‎ای وارد کند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) خاطرنشان کرد که ما در الازهر با شاگردان و فرزندان خود یاد می‎دهیم که مردم یا برادر دینی و یا از نظر خلقت به ما شبیه هستند بنابراین باید به همدیگر احترام بگذاریم.

اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس قبطی مصر نیز در این دیدار عنوان کرد: مسلمانان و مسیحیان مصر با یکدیگر برادر هستند و به صورت مسالمت آمیز در مصر زندگی می‎کنند.

وی افزود: ارتباط خوب و قوی میان الازهر و کلیسای ارتدوکس وجود دارد که نشان دهنده مشترکات فراوان این دو دین الهی است.
 
 


کد مطلب: 256035

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/256035/دیدار-شیخ-الازهر-اسقف-اعظم-کلیسای-ارتدوکس-مصر

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com