کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تروریسم تکفیری؛ اسلام گرایی افراطی یا اسلحه انسانی آمریکا

21 مرداد 1396 ساعت 16:47

باتوجه به جنایاتی که گروه های تروریستی تکفیری در جهان بویژه منطقه خاورمیانه و متاسفانه به اسم اسلام گرایی انجام داده اند، واقعیت این گروه ها مشخص شده است.


این واقعیت که گروه هایی این چنین تنها ساخته و پرداخته دشمنان اسلام یعنی آمریکای جنایتکار و صهیونیسم نژادپرست هستند که برای پیاده سازی اهداف و نقشه های سلطه جویانه آنان و با استفاده ازقرائت اسلام سلفی و تکفیری طراحی شده اند. چنانکه امروزه شاهد جنایات این گروه ها در منطقه هستیم. اما حقیقت آن است که این مسلمان نماها نه تنها از حقیقت اسلام دورند بلکه از آن اطلاع درستی هم ندارند، چنانکه طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده، آنان حتی اصول اولیه دین اسلام همچون نماز را هم نیاموخته اند.
 
یافته های گزارش مفصل «دفتر ضد تروریسم سازمان ملل» از ستیزه جویان خارجی جذب شده به داعش و شرایط آنها، بیانگر این است که بسیاری از ستیزه جویان داعش، سواد و شناخت درستی درباره اسلام ندارند. این گزارش حاصل مصاحبه مستقیم دو تن از کارشناسان این دفتر پروفسور «حامد السعید» از دانشگاه منچستر و «ریچارد بارت"» کارشناس بریتانیایی تروریسم با 42 مرد و 1 زن ستیزه جوی داعشی که از 12 کشور مختلف خارج از سوریه جذب این گروه شده اند، می باشد.
 
بر اساس این گزارش، این افراد ادعا می کنند از مسلمانان دفاع می کنند اما هیچ اطلاعی از بسیاری از مباحث پایه ای و احکام اسلامی از جمله جهاد ندارند؛ حتی یک دعای ساده و نماز خواندن هم بلد نیستند. هیچ کدام از این افراد – در دوران کودکی- آموزش درستی ندیده و صاحب یک حرفه شناخته شده نبودند. دین این افراد نه بر اساس معنویت بلکه حول محور شکاف بین آنچه که عدالت و بی عدالتی می دانند، شکل گرفته است.
 
باورهای دینی این افراد نقش کمی در پیوستن آنها به داعش داشته است. در مقابل وعده‌های فریبنده اقتصادی از جمله دستمزد ماهانه بالا، مسکن و یا حتی ازدواج، از مهم ترین محرک های این 43 نفر برای پیوستن به داعش بوده است.
 
این افراد بیشتر در محفل های دوستانه از جمله در مساجد، زندان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و محل کار جذب داعش شده و تصمیم به پیوستن به این گروه تروریستی گرفته اند و کمتر از طریق اینترنت جذب شده اند. بسیاری از این افراد بیکار، بی سواد، بزرگ شده در شرایط فقر و محرومیت، بدون شناخت درست از اسلام، مرد، بسیار جوان و حتی نوجوان، کودکان کار، معتقد به بی  معنا بودن زندگی و در نهایت دارای کاستی های عمده ایدئولوژیک هستند.
 
بر اساس یافته های این گزارش: مدیریت نادرستی که توجهی به قانون ندارد، سیاست‌های تبعیض آمیز اجتماعی و محرومیت های سیاسی جوامع در کنار آزار و اذیت اعمال شده از سوی مقامات امنیتی می تواند به ایجاد حس ناامیدی، خشم و دشمنی با دولت بینجامد و زمینه ای برای پیوستن افراد به تروریست ها شود.
 
نتایج این گزارش به خوبی نشان میدهد که چگونه این کشورها توانسته اند از بحران های اجتماعی درون کشور خود و افراد بزهکار رهایی یابند و در عین حال از آنان برای تامین مقاصد خود یعنی به دشمنی با اسلام بهره ببرند.
 
حال آیا تنها راه مقابله صحیح با این تهدیدات، عملکرد مجاهدان و شهیدانی همچون شهید محسن حججی و شهیدان بسیار دیگری نیست که برای مبارزه با این خشونت و دشمنی برنامه ریزی شده جهاد کرده اند و میکنند و از جان و خانواده و فرزند خویش گذشته و همه هستی خود را فدای دفاع از سرزمین اسلام و ارزشهای اسلامی نموده اند؟ روحشان شاد...
 


کد مطلب: 279166

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/note/279166/تروریسم-تکفیری-اسلام-گرایی-افراطی-یا-اسلحه-انسانی-آمریکا

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com