کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خنثی‌سازی طرح تروریستی بزرگ در جنوب تونس

فارس , 22 مرداد 1396 ساعت 17:25

سخنگوی رسمی اداره قضایی مبارزه با تروریسم وابسته به وزارت دادگستری تونس از خنثی‌سازی طرح بزرگ تروریستی در جنوب این کشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "سفیان السلیطی" با اشاره به خنثی‌سازی طرح بزرگ تروریستی که مقرهای امنیتی و نظامی کشور را هدف قرار داده بود، گفت:5 تروریست از مجموع 22 نفری که در این طرح دست داشتند، بازداشت شدند.

به گفته السلیطی، این طرح شامل جذب عناصری از داخل تونس با هماهنگی برخی عناصر تروریستی در لیبی و آمادگی برای انجام عملیات‌های تروریستی علیه مقرهای امنیتی و نظامی جنوب کشور شبیه آنچه در مارس 2016 در شهر بن قردان رخ داد، بود که البته با کمک‌ نیروهای امنیتی و ارتش تونس خنثی شد.

السلیطی همچنین اظهار داشت که این باند تروریستی سعی داشت از ناآرامی‌ها و اعتراضات اجتماعی در مناطق جنوب کشور سوء استفاده کند.

وی اشاره کرد که دادستانی کل در اداره قضایی مبارزه با تروریسم، اجرای تحقیقات از 22 تروریست در این باره را آغاز کرده است که 5 نفر از آنها در بازداشت بوده، 2 نفر آزاد هستند و 15 نفر نیز به لیبی فرار کرده‌اند و اجرای تحقیقات از آنها به اتهام توطئه علیه امنیت داخلی کشور و تروریسم ادامه دارد.

السلیطی همچنین اظهار داشت که عملیات خنثی‌سازی این طرح تروریستی یکی از بزرگ‌ترین عملیات موفقیت‌آمیز اطلاعاتی تونس بود.
 
 


کد مطلب: 279265

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/279265/خنثی-سازی-طرح-تروریستی-بزرگ-جنوب-تونس

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com