کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهپیمایی برادرانه مسلمانان و مسیحیان در لیون فرانسه

ایرنا , 10 مرداد 1395 ساعت 11:50

صدها نفر از مسلمانان و مسیحیان برای نشان دادن «اتحاد خود در برابر تروریسم»، دیروز (شنبه) «راهپیمایی برادرانه» ای را در شهر «لیون» در شرق فرانسه برگزار کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، 400 نفر از مسیحیان و مسلمانان فرانسه روز شنبه با فراخوان موسسات مسیحی و مسلمان در راهپیمایی سکوتی که مورد حمایت شورای مسلمانان فرانسه قرار گرفت، شرکت کردند.
 
شرکت کنندگان که در میدان «بلکور» (Bellecour ) در مرکز شهر لیون (سومین شهر بزرگ فرانسه) تجمع کردند، پارچه نوشته هایی با شعار «با برادری پیروز خواهیم شد»، «این یک جنگ مذهبی نیست» و «ما همه خواهر و برادر هستیم» را با خود حمل می کردند. این راهپیمایی بدون خشونت و درگیری پایان یافت.
 
«عبدالقادر بندیدی» رئیس دفتر منطقه ای شورای مسلمانان فرانسه در این باره گفت: پس از فاجعه قتل کشیش کلیسای سن ماریتیم، مهم آن بود که جایی برای تسلیم، کینه و هراس باقی نگذاریم و در عوض اقدامی برای انسجام، ترغیب به صلح و همزیستی مسالمت آمیز انجام دهیم.
 
«عزالدین گاسی» خطیب مسجد «ویلوربان» (Villeurbanne) نیز در این تجمع اعلام کرد: ما باید متحد باقی بمانیم و تسلیم نفرت نشویم تا به هراس و وحشت اجازه پیشروی ندهیم.
 
«ژانین» و «فرانسوآ مار» از نهاد آموزش های کاتولیک نیز گفتند: ما اینجا هستیم تا همبستگی خود را به نمایش گذاشته و نشان دهیم که پیروان سه مذهب اهل کتاب می توانند در کنار هم زندگی کنند.
 
شورای مسلمانان فرانسه همچنین، مسلمانان را به حضور در مراسم امروز (یکشنبه) کلیساها فراخوانده است. هدف از این اقدام حمایت مسلمانان از جامعه کاتولیک فرانسه اعلام شده است.
 
سه شنبه گذشته دو تروریست مسلح به سلاح سرد در کلیسای «سن اِتییِن دو روورای» (Saint-Etienne-du-Rouvray) در منطقه «سن ماریتیم» در شمال فرانسه اقدام به گروگان گیری کردند و کشیش این کلیسا را به قتل رساندند. گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
 
مسلمانان فرانسه که از این اتفاق حیرت زده شده بودند، به سرعت در پیام هایی این اقدام «وحشیانه و بزدلانه» را محکوم و با جامعه کاتولیک فرانسه اعلام همدردی کردند.
 


کد مطلب: 240069

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/240069/راهپیمایی-برادرانه-مسلمانان-مسیحیان-لیون-فرانسه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com