کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(23)

​"دیپلماسی وحدت" برای جلوگیری از فعالیت تکفیری ها ضروری است

تنا - استان آذربایجان غربی

19 مهر 1396 ساعت 10:23

یک روحانی برجسته اهل سنت اشنویه گفت: "دیپلماسی وحدت" برای جلوگیری از فعالیت سلفی ها، تکفیری ها و افراطی ها ضروری است.


ماموستا سیدعبدالله محمودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در ارومیه اظهار داشت: "دیپلماسی وحدت" ضرورتی است که برای جلوگیری از ناهنجاری ها و ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی باید در کشورهای اسلامی تدوین و عملیاتی شود.

وی افزود: سلفی ها، تکفیری ها و افراطی ها به دنبال تفرقه گرایی هستند، این حرکات تکفیری ها سبب ایجاد گروه های مختلف و اختلاف در امت اسلامی شده و زمینه حضور غربی ها در جهان اسلام را به وجود می آورد تا از دشمن اصلی غافل شویم.

محمودی تصریح کرد: از الزامات "دیپلماسی وحدت" شناسایی شاخصه ها و سیاست های کشورهای اسلامی است، بدون شناخت کشورها نمی توان ارتباطی برقرار کرد.

امام جمعه موقت اشنویه اضافه کرد: وحدت یک آموزه اصیل دینی و قرآنی است، اهل سنت و تشیع باید به عنوان یک امت واحده اسلامی عمل کنند.

این روحانی اهل سنت اشنویه در ادامه سخنان خود به تبلیغات گسترده نظام استکباری علیه اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: نظام استکباری در راس آن سردمداران آمریکا و اسرائیل به تندی و با شیوه های مختلف علیه اسلام ناب به ویژه جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می کنند که مقاومت فیزیکی، فکری، سیاسی و به ویژه تبلیغاتی در مقابل آنها ضروری است.

وی با تاکید به اینکه علما و روحانیت در صف اول مبارزه با استکبار هستند، متذکر شد: دشمنان دین و نظام اسلامی جنگ نرم را علیه ارزش‌های دینی و اسلامی آغاز کردند که علما و روحانیون در خط مقدم این جنگ هستند.

محمودی اضافه کرد: روحانیون و علما باید سعی کنند با بیان آموزه‌های مستند نسبت به ترویج هرچه بیشتر و بهتر ارزش‌های دینی و اسلامی بکوشند.

وی با اشاره به اهمیت هدایت گری در جامعه اسلامی، افزود: روحانیون به واسطه رسالت ذاتی خود نقش مهمی در هدایت اقشار مختلف جامعه به سمت تعالی بشری و الهی ایفا می‌کنند.


کد مطلب: 287527

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/287527/دیپلماسی-وحدت-جلوگیری-فعالیت-تکفیری-ضروری

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com