کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس جمهور در ضیافت افطار با اساتید و پزشکان:

امام راحل و مقام معظم رهبری به شنیدن صدای رسای مردم اهتمام داشته و دارند

25 خرداد 1396 ساعت 3:19

رییس جمهور، هر روزی را که مقالات علمی و فناوریها به نتیجه می رسد، روز افتخار ملی دانست و با تاکید بر اینکه هر روز ما باید روز افتخار ملت ایران باشد، اظهارداشت: دانشگاهها و مراکز درمانی می توانند هر روز برای ملت افتخار آفرینی کنند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار و ضیافت افطار با اساتید و پزشکان ضمن گرامیداشت نوزدهم ماه مبارک رمضان و تسلیت ایام ضربت خوردن و شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، گفت: افتخار ما این است که بتوانیم پیرو خوبی برای آن حضرت باشیم و پیروان راه علی ابن ابی طالب (ع) بی تردید رستگارند.
 
رییس‌ جمهور با بیان اینکه حکومت مولا علی(ع) کوتاه، اما دارای درسهای فراوان است ، گفت: حکومت مولای ما دوران بسیار کوتاهی داشت و ایشان در سال 35 هجری به خلافت رسیدند و اداره جامعه اسلامی را به دست گرفتند و در سال چهلم هجری به شهادت رسیدند.
 
روحانی با بیان اینکه حضرت علی(ع) به دست فردی به شهادت رسید که بیشترین احسان را از دستان امیرالمؤمنین دیده و عظمت او را حس کرده بود، اظهارداشت:حکومت علی(ع) با خواست و اصرار مردم تشکیل شد و این در حالی بود که ایشان در برابر اصرار مردم به آنها فرمودند که حکومت عدل من برای شما سنگین است و باید به سراغ فرد دیگری بروید، اما در عین حال این را نیز گفتند که اگر شما مردم فرد دیگری را انتخاب کنید، من در اطاعت از او که شما مردم آن را برگزیدید، اولین نفر خواهم بود.
 
رییس جمهور با اشاره به اینکه اهتمام به خواست مردم، متن اسلام است، گفت: مبنای ولایت و حکومت از دیدگاه علی (ع) نیز انتخاب و نظر مردم بود.
 
روحانی افزود: انتخاباتی که ما امروز در کشور انجام می دهیم و همچنین موضوع آراء مردم، پیروی از تفکر غرب نیست و به دنبال رأی مردم به عنوان هدیه دنیای غرب پس از رنسانس نیستیم، بلکه ما دارای مذهب، مرام و دینی هستیم که امیرالمؤمنین علی(ع) مبنای حکومت را در آن، نظر، خواست و آراء مردم می‌داند.
 
رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه در دنیای دمکراسی امروز کمتر سراغ داریم که مردم یک کشور تمام خواسته‌ها و حرف خود را در دوران انتخابات با صدای بلند و رسا بیان کنند و در اجتماعات بزرگ آن را بگویند، گفت: صدای رسای ملت در انتخابات شکوهمند بهار 96 حائز اهمیت و موجب افتخار بود و در این انتخابات عظمت ملی خود را به جهانیان نشان دادیم.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری به شنیدن صدای رسای مردم اهتمام داشته و دارند، افزود:این از افتخارات انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که امام راحل آن را برای ما به ارث گذاشته و امروز مقام معظم رهبری هم ادامه دهنده راه امام(ره) است.
 
رییس‌ جمهور اظهار داشت: حضور پرشور و شکوهمند مردم در پای صندوق‌های رأی بسیار مهم بود و اگر این امکان وجود داشت که صندوق‌ها تا ساعاتی پس از نیمه شب برای رأی گیری باز باشد این حضور بسیار پرشکوه‌تر می‌شد.
 
روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دیدارش با اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان برای تبریک و تشکر از تلاشهای ایشان در مسیر صعود به جام جهانی فوتبال، گفت: هر روز ما در ایران باید روز افتخار و عظمت ملت باشد.
 
رییس جمهور همچنین با اشاره به رونمایی از 43 دستاورد مهم در 20 فروردین امسال به عنوان روز فناوری هسته ای اظهار داشت: برخی برجام را باعث تضعیف و تعطیلی صنعت هسته ای کشور معرفی می کردند،‌ در حالی که ما تاکید داشتیم برجام باعث تقویت فناوری هسته ای کشور خواهد شد و امسال در روز ملی فناوری هسته ای این موضوع اثبات شد.
 
وی اضافه کرد: دانشگاهها و مراکز علمی و فناوری کشور هر روز می توانند یک فخر برای کشور بیافرینند. روزگاری نه چندان دور در ایران، مردم نه برای بیماری های پیچیده، که برای درمان بیماری های معمولی به کشورهای خارجی می رفتند و این مایه افتخار است که امروز غیرایرانی ها و ایرانی های خارج از کشور، حتی از اروپا و دیگر مناطق برای درمان به ایران می آیند.
 
روحانی تصریح کرد: از سوی دیگر در نظام درمان کشور تحول بزرگی رخ داده است. قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، جنازه مسلمان را برای مخارج و هزینه های او نگه می داشتند و وقتی کسی وارد بیمارستان می شد، باید همه لوازم و تجهیزات لازم را از بیرون بیمارستان تهیه می کرد؛ آیا این در شرایطی که ما بیشترین درآمد نفتی را داشتیم، مایه ذلت نبود؟
 
رییس جمهور خاطرنشان کرد: امروز در حالی که نسبت به آن زمان کمترین میزان درآمد نفت را داریم و قیمت نفت در بهترین شرایط به یک سوم قیمت نفت در آن زمان فروخته می شود، وضع درمان برای مردم بسیار بهبود یافته و از سوی دیگر اشتغال خالص ایجاد شده که در آن سالها در حدود صفر بود، در فاصله بهار 95 تا بهار 96 به بیش از 700 هزار شغل رسیده است.
 
روحانی جوانان،‌ دانشگاهها،‌ مراکز علمی و اساتید را مایه عزت و عظمت و افتخار هر روز کشور توصیف کرد و گفت: امروز بنا بر گزارشها 18 دانشگاه کشور جزو دانشگاههای برتر دنیا هستند. در حالی که روزگاری عده ای سفر اساتید و محققان کشور به خارج برای تحقیقات علمی را مایه نگرانی برای نفوذ بیگانگان به کشور می دانستند، امروز محققان و اساتید ما به راحتی به سفر و ماموریتهای علمی و مطالعاتی می روند و همه جا از آنها استقبال می شود.
 
رییس جمهور  افزود: بنا به تاکید پیامبر گرامی اسلام باید علم را هم بیاموزیم و هم منتقل کنیم. چه اشکالی دارد که ما علم را از دیگران بیاموزیم. ندانستن هیچ شرم و خجالتی ندارد بلکه باید به دنبال آموختن باشیم. مگر غربی ها علم را از دانشمندان ما نیاموختند.
 
روحانی اظهار داشت: تلاش ما در دولت یازدهم بهبود وضعیت درمان مردم بود. اجرای طرح تحول نظام سلامت پایان این تلاش نبود، بلکه آغاز راهی است که در دولت دوازدهم باید ادامه یابد. دولت در این مسیر گام کوچکی برداشت و قدم بزرگتر را اساتید و کادر درمانی و بهداشتی و سلامت کشور برداشتند.
 
رییس جمهور تصریح کرد: از سوی دیگر دولت یازدهم تلاش کرد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و تولید برقرار شود تا دانشگاه بتواند روی پای خود بیایستد. درست است که دولت باید از دانشگاه حمایت کند، اما منابع ما همیشه محدود است و ما وقتی می توانیم این راه را برای همیشه ادامه دهیم که دانشگاه خوداتکا شده و روی پای خود بایستد و از آن مهم تر در عرصه گسترش دانش و برقراری ارتباط آن با صنعت و تولید، مردم به میدان بیایند.
 
پیش از سخنان رییس جمهور، احمد معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و محمودرضا میری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به نمایندگی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون مسایل و موضوعات مختلف پرداختند.
 
کسب رتبه اول در شتاب علمی در جهان، رشد 36 درصدی مقالات ISI، رشد شرکت‌های دانش بنیان، افزایش تعامل گسترده با دانشگاه‌ها و مراکز علمی جهان پس از برجام، تلاش برای حفظ سلامت مردم، توسعه زیرساخت‌ها در کشور و اجرای طرح تحول نظام سلامت در راستای ایجاد عدالت در دریافت خدمات درمانی از جمله موضوعات مهمی بود که به عنوان دستاوردهای دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه علوم و فناوری و بهداشت و درمان در کشور به انجام رسیده است.

 


کد مطلب: 271605

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/271605/امام-راحل-مقام-معظم-رهبری-شنیدن-صدای-رسای-مردم-اهتمام-داشته

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com