کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله اراکی پیش از خطبه های نماز جمعه قم:

گسترش تفرقه در میان امت اسلامی عذاب الهی است/لزوم هوشیاری جامعه نسبت به نفوذ تشیع انگلیسی

19 آذر 1395 ساعت 13:06

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر لزوم هوشیاری جامعه نسبت به خطر تشیع انگلیسی تاکید کرد و گفت: سازمان‌ها و تشکیلات مشخصی پیرو تشیع انگلیسی هستند که در حوزه‌ها و هیأت‌های مذهبی نفوذ کرده‌اند و اکنون باید با هوشیاری نسبت به جلوگیری از فعالیت‌های آنها اهتمام داشته باشیم.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آيت‌الله "محسن اراکی" ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان مصلی قدس انجام شد، با بیان اینکه تفرقه‌اندازی یکی از نقشه‌های دشمن برای نفوذ در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: جامعه اسلامی هویت مشخصی دارد که نباید از این هویت فاصله داشته باشد.
 
وی بر شناخت اقشار مختلف مردم نسبت به هویت اصلی جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: رهبر هر جامعه هویت اصلی آن جامعه را مشخص می‌کند به همین علت برای شناسایی هویت جوامع نباید به عملکرد گروه‌های محدود در جوامع توجه داشته باشیم.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) به عنوان رهبر امت اسلامی هویت جامعه اسلامی را مشخص می‌کنند به همین علت افرادی که مولود هویت رسول خداوند متعال هستند باید با اعتقاد و ایمان از این هویت حراست کنند.
 
وی از تسلیم در برابر خداوند متعال به عنوان هویت پیامبر اسلام(ص) نام برد و تصریح کرد: هویت فرمانبرداری از خداوند متعال هویت محمدی(ص) بوده که اکنون به جامعه اسلامی منتقل شده است و جامعه باید در راستای حفاظت از آن کوشا باشد.
 
آیت‌الله اراکی با اشاره به اینکه هویت علوی، حسنی و حسینی تکمیل کننده هویت نبوی است، عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) با تبعیت از هویت نبوی توانستند نام خود را در تاریخ بشر ماندگار کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه جامعه نباید با کج‌فهمی‌ها به سمت جنگ و خونریزی هدایت شود، مطرح کرد: با این عملکرد نادرست نابودی و تضعیف دین مبین اسلام رقم زده می‌شود.
 
این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه در فضای خشونت نمی‌توانیم برای ترویج آموزه‌های اهل بیت(ع) اقدامی انجام دهیم، اضافه کرد: تفرقه میان امت اسلامی معارف و راه اهل بیت(ع) را تهدید می‌کند به همین علت دعوت به وحدت که توسط امام خمینی(ره) مطرح شده است در حقیقت عمل به روایت پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه اهل بیت(ع) مانع از اختلاف میان امت اسلامی می‌شوند، خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه زمینه تقویت پیوند جامعه اسلامی باید ایجاد شود، تصریح کرد: حرکت جامعه اسلامی به سمت آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت(ع) باید مورد توجه قرار گیرد اما وحدت جامعه اسلامی بدون پیروی از فرمایشات رسول اکرم(ص) تحقق‌پذیر نیست.
 
آیت‌الله اراکی از جایگاه حدیث ثقلین در فرمایشات پیامبر اسلام(ص) یاد کرد و ادامه داد: اگر جامعه به دنبال تبعیت از رسول اکرم(ص) باشد در نتیجه به تبعیت از ائمه اطهار(ع) می‌رسد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گسترش تفرقه در میان امت اسلامی را عذاب الهی دانست و خاطرنشان کرد: وجود تفرقه در جامعه اسلامی نشان از بی‌توجهی نسبت به فرمایشات پیامبر اسلام(ص) است که ارزش‌های دینی را به سمت تباهی هدایت می‌کند به همین علت اقشار مختلف در جامعه موظف به حفظ وحدت و یکپارچکی مذاهب اسلامی هستند.
 
وی یادآور شد: نخست وزیر انگلیس به بهانه جنگ‌طلب بودن ایران، سران کشورهای مختلف را برای مبارزه در مقابل ایران تشویق کرده است در حالی که جنگ‌های مختلف توسط آمریکا و انگلیس به منطقه تحمیل شده و ایران در این جنگ‌ها آسیب‌های مشخصی دیده است؛ اکنون آمریکا در یمن و سوریه از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند چراکه به دنبال توسعه جنگ در میان جوامع اسلامی است.
 
آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه شیوه‌های نفوذ دشمن باید مورد توجه جوامع اسلامی قرار گیرد، اظهار کرد: استفاده از اختلافات مذهبی به عنوان ابزاری برای رسیدن به خشونت و کینه یکی از اولویت‌های دشمن است؛ اهل سنت و شیعه طی سال‌های مداوم در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند اما حضور کشورهای استکباری در منطقه این دستاورد را تضعیف کرده است.
 
این استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: ماموران استکبار مردم شیعه و سنی سوریه را بر علیه یکدیگر تشویق کرده و خطاب به اهل سنت گفته‌اند که شیعه به دنبال انتقام عاشوراست و شما باید برای مقابله با این پیروان این مذهب آماده باشید.
 
وی با بیان اینکه دشمن با اسم رسانه مقدسات شیعه را مورد تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: در ماهواره‌ها لعنت فرستادن به مقدسات و استفاده از بدترین واژه‌ها به خوبی قابل مشاهده است؛ برخی اوقات سخنان آنها در مورد عایشه مردم را برآشفته می‌کند چراکه این رسانه‌ها به عنوان دست‌ساز انگلیس محتوای مورد نیاز خود را از سرویس‌های اطلاعاتی دریافت می‌کنند.
 
آیت‌الله اراکی گفت: منظور از تشیع انلگیسی، شیعیان انگلیس نیستند بلکه مذهب تحریف شده توسط دولت انگلیس است که دستگاه‌های اطلاعاتی برای آن رسانه و مرجع درست می‌کنند.
 
وی بر لزوم هوشیاری جامعه نسبت به خطر تشیع انگلیسی تاکید کرد و افزود: سازمان‌ها و تشکیلات مشخصی پیرو تشیع انگلیسی هستند که در حوزه‌ها و هیأت‌های مذهبی نفوذ کرده‌اند و اکنون باید با هوشیاری نسبت به جلوگیری از فعالیت‌های آنها اهتمام داشته باشیم.
 


کد مطلب: 253182

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/253182/گسترش-تفرقه-میان-امت-اسلامی-عذاب-الهی-لزوم-هوشیاری-جامعه-نسبت-نفوذ-تشیع-انگلیسی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com