کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعطای جایزه اسلام هراسی به دونالد ترامپ

ایرنا , 16 اسفند 1394 ساعت 12:22

کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن "جایزه اسلام هراسی 2016 " را به "دونالد ترامپ" نامزد حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری آمریکا اعطا کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این مراسم شماری از شخصیتها و نهادهای مختلف درچهار حوزه داخلی انگلیس، رسانه، کتاب و فیلم و تلویزیون و بین الملل برای دریافت جایزه اسلام هراسی 2016 نامزد شده بودند که درحوزه بین الملل، طبق آراء عمومی، این جایزه به "دونالد ترامپ" رسید.

علاوه بر ترامپ، "گیرت ویلدرز" اسلام ستیز هلندی و دولت تاجیکستان نیز برای دریافت این جایزه نامزد بودند.
 
این جایزه را کمیسیون حقوق بشر اسلامی همه ساله به شخصیتها و کسانی می دهد که به دلیل اظهارات نفرت انگیز و تعصب آمیزشان بیشترین نقش را درگسترش اسلام هراسی ایفا کرده اند.
 
دونالد ترامپ چندی قبل با بیان اینکه مسلمانان باید به صورت موقت از ورود به آمریکا منع شوند، از طرف بسیاری از گروه های حقوق بشری و همچنین کشورهای مسلمان و حتی مقامات انگلیس به شدت مورد انتقاد قرارگرفته بود.
 
شمار زیادی از مردم انگلیس هم با امضای طوماری خواستار منع ورود این نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به خاک کشورشان شدند. هرچند دولت کامرون حاضر به پذیرش این مساله نشد.

همچنین در بخش داخلی جایزه اسلام هراسی 2016 به نخست وزیرانگلیس اعطا شد. دیوید کامرون اخیرا گفته بود تسلط  به زبان انگلیسی ازجمله شروط اعطای اقامت به زنان مسلمان خارجی است.
 
جایزه اسلام هراسی در حوزه رسانه نیز به نشریه فکاهی «شارلی ابدو» فرانسه به دلیل انتشار تصاویر موهن به پیامبر گرامی اسلام (ص) اعطاء شد.
 
در مراسم دیشب که با برنامه های طنز در ارتباط با پدیده اسلام هراسی همراه بود، علاوه بر شخصیتهای مسلمان و فعالان مدنی شماری از غیرمسلمانان نیز حضور داشتند.
 


کد مطلب: 223888

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/223888/اعطای-جایزه-اسلام-هراسی-دونالد-ترامپ

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com