کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث دیوار 64 کیلومتری رژیم صهیونیستی در مرز غزه

فارس , 23 دی 1395 ساعت 9:00

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که برای مقابله با حماس، دیوار و حصاری هوشمند به طول 64 کیلومتر در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی و با هزینه بسیار بالا ساخته خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روزنامه «رأی‌الیوم» ، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم دیواری هوشمند به طول 64 کیلومتر در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی و با هزینه ای به مبلغ «3.34 میلیارد شِکِل» که وزارت امنیت رژیم صهیونیستی به آن اختصاص داده است، خواهد ساخت. این مقامات احتمال می‌دهند که دیوار هوشمند مانعی در برابر تهدید های مقاومت باشد.
 
بنا بر این گزارش، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» چند روز پیش اعلام کرد: «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل با بودجه ساخت این دیوار موافقت و اعلام کرده  این طرح راه‌حلی برای صهیونیست های ساکنان اطراف نوار غزه خواهد بود.
 
 این طرح یکی از طرح‌های بزرگ و بسیار پرهزینه است و قرار است در طول 64 کیلومتر، یک مانع چند لایه متشکل از حصار هوشمند، دیوارهای بتونی عمیق در زمین، ابزارهای تکنولوژیک برای مشخص کردن وجود تونل‌ها و نیز مکانیزم‌های حمله و دفاع پیشرفته ساخته شود.
 
منابع اسرائیلی اعلام کردند که این طرح اکنون در مرحله ابتدایی است و در ماه‌های آینده مراحل پیشرفته را آغاز خواهد کرد. همچنین «یگان غزه» در ارتش رژیم صهیونیستی قبل از این مرحله برای اداره نحوه کار کارگران و تجهیزات در طی دو سال، آماده می‌شود.
 

 


کد مطلب: 256710

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/256710/احداث-دیوار-64-کیلومتری-رژیم-صهیونیستی-مرز-غزه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com