کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله اراکی:

عدل جهانی مقدمه وحدت است/ایجاد همگرایی گسترده در جهان اسلام از مقدمات تمدن نوین اسلامی

5 اسفند 1395 ساعت 13:10

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تاکید بر اینکه فراگیری عدل از ضروریات اصلی برای جامعه بشریت است، تصریح کرد: عدل جهانی مقدمه ایجاد وحدت میان جهان اسلام است و اگر عدل در جامعه نباشد نمی‌توانیم به وحدت مورد نظر قرآن کریم برسیم.


به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت‌الله "محسن اراکی" ظهر امروز(پنج شنبه) در نخستین همایش وحدت و تمدن نوین اسلامی که با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ تقریب در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه راهکارهای درست عرضه آموزه‌های دینی به دنیا را باید در حوزه‌های علمیه بررسی کنیم، اظهار کرد:‌ اینکه حوزه علمیه قم هیچ رفت و آمدی با مرکز علمی سایر کشورهای اسلامی نداشته باشد و تعاملی میان علمای حوزه علمیه قم و سایر کشورهای اسلامی نباشد سبب می‌شود که معارف اهل بیت(ع) در میان مردم کشورهای مختلف ترویج نشود.
 
وی افزود: تقریب باید مرزهایی که اطراف حوزه‌های علمیه و معارف اهل بیت(ع) کشیده شده بود را از بین ببرد؛ اگر با جهان اهل سنت به این کلمه واحد رسیدیم که دشمنان ما یکی هستند می‌توانیم اهداف خود را تحقق بخشیم.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تاکید بر اینکه فراگیری عدل از ضروریات اصلی برای جامعه بشریت است، تصریح کرد: عدل جهانی مقدمه ایجاد وحدت میان جهان اسلام است و اگر عدل در جامعه نباشد نمی‌توانیم به وحدت مورد نظر قرآن کریم برسیم.
 
آیت‌الله اراکی ایجاد همگرایی گسترده در جهان اسلام را از مقدمات تمدن نوین اسلامی برشمرد و عنوان کرد: رسیدن به وحدت به عنوان رحمت الهی پایه و اساس فعالیت تقریب است.
 
وی با اشاره به اینکه محبت نسبت به اهل بیت(ع) می‌تواند جامعه را به سمت وحدت حرکت دهد، اظهار کرد: معارف اهل بیت(ع) به شیوه مطلوب به دنیا عرضه نشده در حالی که اگر این هدف تحقق می‌یافت اکنون شاهد دستاوردهای گسترده‌تری در حوزه‌های مختلف می‌بودیم.
 
آیت‌الله اراکی تدوین مجموعه «السنه‌النبویه فی مصادرالمذاهب الاسلامیه» را از دستاوردهای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برشمرد و گفت: حوزه‌های علمیه ظرفیت‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است که باید در راستای فعال‌سازی این ظرفیت‌ها از هیچ اقدامی دریغ نکند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تحقق تمدن نوین اسلامی زمینه‌ساز بستر ظهور امام زمان(عج) خواهد بود، یادآور شد: برای رسیدن به این هدف باید از ظرفیت نخبگان جامعه به ویژه حوزویان به شیوه مطلوب استفاده شود.
 
لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان رئیس پژوهشگاه مذاهب اسلامی و منوچهر متکی معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم سخنرانی داشته‌اند.
 


کد مطلب: 261021

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/261021/عدل-جهانی-مقدمه-وحدت-ایجاد-همگرایی-گسترده-جهان-اسلام-مقدمات-تمدن-نوین-اسلامی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com