کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

مصلحت امت در وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی است

تنا - استان گلستان

6 شهريور 1396 ساعت 21:34

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، گفت: با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، اعتقاد عمیق دارم که مصلحت امت در رفتن به سمت وحدت و تقریب مذاهب اسلامی همانند دوران آیت الله بروجردی و شیخ محمد شلتوت است.


به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «آیت الله سید کاظم نورمفیدی» در دیدار با مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اظهار کرد: صداقت، احترام متقابل و پذیرش فرق و مذاهب مختلف اسلامی پایه های وحدتی است که در استان بر اساس آن اهداف تقریبی پیش می رود.

به گفته وی؛ داشتن رشد سیاسی و اسلامی و سعه صدر در همه امور می تواند ما را با موفقیت همراه سازد و نتیجه این نگرش ها در استان باعث ایجاد وحدت و همدلی بین مردم شده است.

عضو خبرگان رهبری با اذعان بر اینکه همه فرق و مذاهب اسلامی از ریشه های عمیقی برخوردار هستند، تصریح کرد: نباید فرق و مذاهب اسلامی را پا در هوا بدانیم، مثلا نمی توان گفت مذهب حنفی یا شافعی پایه و اساس محکمی ندارد بلکه همه آنها بر پایه اصول محکم، استوار است.

وی، افزود: مسیحیان وقتی دیدند که جنگ ها و اختلافات به صلاحشان نیست اختلافات را کنار گذاشتند و با هم کنار آمدند.

به گفته وی؛ مسلمانان که پیرو پیامبر عظیم الشانی (ص)هستند که کامل ترین دین را آورده چرا به خاطر مصلت اسلام، قرآن و امت، اختلاف و تفرقه را کنار نگذارند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه گروه های تکفیری بزرگترین ضربه را به دین مبین اسلام زده اند، اظهار کرد: جریان تکفیری با کمک دشمنان درصدد مخدوش کردن چهره پاک اسلام هستند و با این اقدام آبروی اسلام را برده اند.

وی، ادامه داد: گروه های الحادی داعش و طالبان با مسلمان خواندن خود به فکر این هستند تا اسلام را دین خشن و زشت به جهانیان معرفی نمایند.

به گفته آیت الله نورمفیدی؛ سعی نماییم دشمنان اسلام را به خوبی بشناسیم و آنها و اهداف شومشان را به خوبی برای جهانیان معرفی نماییم.

مجمع جهانی تقریب به دنبال تحقق تقریب بین مذاهب اسلامی است

مدیر کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اهداف مجمع جهانی تقریب، اظهار کرد: این مجمع از ابتدای تاسیس تاکنون در جهت تحقق اهداف تقریبی خود نهایت تلاش خود را به کار بسته است.

«عفت شریعتی» افزود: این نهاد غیر دولتی و فرهنگی با برگزاری نشست ها، کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی چه در داخل و چه در عرصه بین الملل، تحقق وحدت و انسجام اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

به گفته وی؛ برنامه ریزی های گسترده و کار مستمر در عرصه تقریب مذاهب بسیار کارگشا خواهد بود.

مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، وجود نماینده ولی فقیه گلستان را نعمت و برکتی برای استان، کشور و جهان اسلام ذکر کرد و گفت: حضرتعالی از چهره ها و شخصیت های تقریبی و وحدت آفرین هستید و اقدامات ارزنده شما نزد باری تعالی و پیامبرش بسیار ارزشمند است.


کد مطلب: 281524

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/281524/مصلحت-امت-وحدت-تقریب-بین-مذاهب-اسلامی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com