کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نشست صمیمی جمعی از ایرانیان مقیم آلمان با وزیر امور خارجه در مونیخ

2 اسفند 1395 ساعت 15:09

دكترمحمد جواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان كه براي شركت در پنجاه و سومین كنفرانس امنيت مونيخ در اين شهر به سر می برد، در نشستي صميم با جمعی از ايرانيان و فرهيختگان ايرانی مقيم دو ايالت بايرن و بادن وورتمبرگ، دیدار کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ظریف حضور ایرانیان در خارج از كشور را ظرفيتی برای معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی دانست و تصريح کرد: ایرانیان نماد فرهیختگی، کوشش، صداقت و قانون مداری هستند. دكتر ظريف با اشاره به موضوع محدوديت ورود ايرانيان به آمريكا، رفتار دولتمردان آمریکایی را موجب بطلان ادعاهای امریکا و نماد دشمنی با مردم ایران دانست.

دكتر ظريف در ادامه با تحسين مقاومت و ايستادگی مردم كشورمان، نظام جمهوری اسلامی ايران را برآمده از آرا و حمايت مردم دانست و با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپيمايی ٢٢بهمن تأكيد کرد:مردم ایران با ایستادگی و مقاومت خود نشان داده اند كه تهدید را برنمی تابند.

دكتر ظريف با اشاره به جايگاه و اهميت ايرانيان مقيم آلمان تصريح كرد: وظیفه كليه نمایندگیهای جمهوری اسلامی ايران در خارج از كشور دفاع از حقوق ایرانیان و حمايت از كارآفرينان و متخصصان ايرانی در راستای توسعه همكاريهای اقتصادی و علمی است.

وزیر امور خارجه تأكيد کرد: تلاشها بايد در حوزه جذب سرمایه گذاری، انتقال فناوری و در راستای کمک به اشتغال و بهبود معیشت مردم باشد.

در ادامه اين نشست صميمی، برخي از ایرانیان حاضر در جلسه به بیان نظرات خود در خصوص موضوعاتی چون اهمیت توجه به گردشگری و سرمایه گذاری در بخش هتل اهمیت تبلیغات و معرفی بهینه فرهنگ و تمدن ایرانی، لزوم توجه بیشتر به همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی، اهمیت مراکز فرهنگی و هنری ایرانی، توجه به فرزندان نسل سوم ایرانیان، مشکلات سرمایه گذاری و فضای کسب و کار و برخی مشکلات در زمينه تامین مالی پروژه ها از منابع خارجی پرداختند و وزير امور خارجه كشورمان توضيحات لازم را در پاسخ به نكات مطرح شده ارائه کرد.
 


کد مطلب: 260725

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/260725/نشست-صمیمی-جمعی-ایرانیان-مقیم-آلمان-وزیر-امور-خارجه-مونیخ

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com