کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتشار کتاب تاریخ تطبیقی ادیان یهودیت و مسیحیت در عراق

ایکنا , 24 اسفند 1394 ساعت 15:32

کتاب «محاضرات في تاريخ الأديان المقارن ـ اليهودية والمسيحية» (تاریخ تطبیقی ادیان ـ یهودیت و مسیحیت) در دانشگاه کوفه عراق منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری نون، «ثائر النصراوی»، استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه کوفه و نویسنده کتاب «محاضرات في تاريخ الأديان المقارن ـ اليهودية والمسيحية» درباره این کتاب گفت: این کتاب به مناسبت راه‌اندازی کرسی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌‌های یونسکو در این دانشگاه منتشر شده است و نخستین اثر روشمند در زمینه تاریخ ادیان در دانشگاه کوفه به‌شمار می‌رود.
 
وی افزود: در فصل نخست این کتاب علم تطبیقی ادیان از نظر پیدایش، نام‌گذاری، معرفی و رویکرد بررسی شده است؛ در فصل دوم نیز به موضوعاتی چون تاریخ آیین یهود، عقاید و عبادات آن پرداخته شده و فصل سوم این کتاب به بررسی تاریخ دین مسیحیت و فرقه‌های مختلف آن اختصاص دارد.
 
ثائر النصراوی، استاد دانشگاه کوفه، پیش از این دو کتاب با موضوع «اندیشه دینی یهود» و «مناظره‌های اعتقادی نزد متکلمان امامیه» نگاشته است.
 
دانشگاه کوفه در تیر 93  توانست به کرسی ویژه یونسکو در زمینه گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها دست پیدا کند و این کرسی که  با کمک اساتید برجسته دانشگاه کوفه اداره می‌شود، نقش مهمی در دعوت از شخصیت‌های اسلامی و غیر اسلامی کشورهای جهان دارد.
 


کد مطلب: 224798

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/224798/انتشار-کتاب-تاریخ-تطبیقی-ادیان-یهودیت-مسیحیت-عراق

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com