کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اندیشمند پاکستانی در مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت:

وحدت اسلامی در پاکستان نمود عملی دارد/ وجود 2مرکز بزرگ اسلامی با حضور شیعه و سنی

27 آذر 1395 ساعت 20:55

نائب رئیس اتحادیه حوزہ های علمیه شیعه پاکستان تاکید کرد: علی رغم تبلیغات منفی که در زمینه وجود اختلافات بسیار در پاکستان وجود دارد اما در پاکستان وحدت اسلامی نمود عملی دارد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید نیاز حسین نقوی شامگاه در سخنانی در مراسم اختتامیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی که در سالن همایشهای صداوسیما برگزار شد، با تاکید بر وحدت عملی در پاکستان گفت: بسیاری تلاش دارند که درگیریهای پاکستان را مذهبی جلوه دهند، اما این درگیریها هیچ گونه ارتباطی به مسائل دینی ندارد بلکه ریشه در مسائل سیاسی دارد.
 
وی با بیان این که 2مرکز بزرگ اسلامی در پاکستان وجود دارد که در آن شیعه و سنی حضوری آشکار دارند، گفت: این دو مرکز یعنی شورای همبستگی ملی و اتحاد تنظیمات مدارس دینی در اتحاد بین مسلمانان شیعه و سنی تاثیر بسیار دارند.
 
وی افزود: شورای همبستگی متشکل از 30 گروه مذهبی در سال حدود4اجلاس وحدت گرا برگزار می کند و اتحاد تنظیمات مدارس دینی دارای 15 هزار مدرسه دینی است که بالغ بر دو میلیون طلبه در آن حضور دارند واین دو مرکز اسلامی در بسیاری از تصمیمات دینی کشور پاکستان تاثیرگذار هستند.
 
نقوی در ادامه با تقدیر از فعالیتهای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در عرصه وحدت و تقریب گفت: آیت الله تسخیری و آیت الله اراکی در مراسم مذهبی و کنفرانس هایی که در حوزه وحدت در پاکستان برگزار می شود حضوری فعال دارند اما با توجه به جمعیت 200میلیونی پاکستان نیاز به حمایت بیشتر دارد.
 
وی افزود: در هنگام برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعا در پاکستان شیعه و سنی در کنار هم این مراسم را برگزار می کنند.
 
 

 


کد مطلب: 254155

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/254155/وحدت-اسلامی-پاکستان-نمود-عملی-وجود-2مرکز-بزرگ-حضور-شیعه-سنی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com