> خبرگزاری تقریب (TNA) - توافق روسیه، ایران و ترکیه بر سر ساز و کار نظارت بر آتش‌بس در سوریه - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توافق روسیه، ایران و ترکیه بر سر ساز و کار نظارت بر آتش‌بس در سوریه

25 اسفند 1395 ساعت 15:31

معاون وزیر امور خارجه قزاقستان از دستیابی به سازوکار سه جانبه بین روسیه، ایران و ترکیه در خصوص آتش‌بس در سوریه خبر داد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) معاون وزیر امور خارجه قزاقستان از دستیابی به ساز و کار سه جانبه روسیه، ایران و ترکیه برای نظارت بر آتش‌بس و پیگیری مصوبات نشست آستانه خبر داده است.
این مقام قزاقستانی همچنین تأیید کرد که وضع انسانی در سوریه بهتر و آتش‌بس در این کشور تثبیت شده است.
شبکه تلویزیونی العالم  گزارش داد: در مذاکرات آستانه درباره طرح تشکیل کمیته قانون اساسی با هدف تدوین قانون اساسی سوریه گفتگو شد تا در نشست‌های ژنو بررسی شود.
 
رئیس هیئت روسیه در مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان نیز روز چهارشنبه گفت: برخی از اعضای هیئت های روسیه، ترکیه و ایران در این شهر می مانند تا با مخالفان سوری گفتگو کنند.
 
وی افزود: از اینکه گروه‌های مسلح سوری در نشست‌های آستانه -3 شرکت نکردند متأسفیم و معتقدیم حضور نداشتن آنان به نفعشان نیست.
 
رئیس هیأت مذاکره کننده روسیه در مذاکرات صلح سوریه تأکید کرد که ایران سندی را امضا کرد که این کشور را به عنوان یکی از کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه معرفی می کند.
 
دور سوم مذاکرات چند جانبه صلح سوریه، روز گذشته در پایتخت قزاقستان برگزار شد؛ دور اول مذاکرات صلح سوریه به پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در چهارم و پنجم بهمن سال جاری و دور دوم در تاریخ بیست و هفتم و بیست و هشتم بهمن در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.
 
 


کد مطلب: 262886

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/262886/توافق-روسیه-ایران-ترکیه-سر-ساز-کار-نظارت-آتش-بس-سوریه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com