کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارات ضد ایرانی خطیب مسجد الحرام

ایکنا , 1 خرداد 1395 ساعت 16:17

خطیب جمعه مسجد الحرام با اظهارات ضد ایرانی بی پایه و اساس، کشورمان را متهم به سوء استفاده ار موسم حج برای اغراض سیاسی کرد!


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«arabic.rt»، صالح بن حمید، خطیب مسجد الحرام با حمله به ایران،‌ مدعی شد: ایران سعی در سوء استفاده از موسم حج و ایجاد هرج ومرج دارد!
 وی در اتهام‌ زنی‌های خود گفت: موسم حج جای مطرح کردن اختلافات و انتقام‌جویی سیاسی نیست و ایران برای دور کردن افکار عمومی از مشکلات داخلی، از این مسأله سوء استفاده می‌کند!
 
این خطیب تندرو سعودی در ادامه مدعی شد: ایران درصدد سوء استفاده از آیین‌های عبادی و گردهمایی‌های مسلمانان برای رسیدن به اهداف سیاسی است که منجر به فتنه و تفرقه می‌شود.
 
صالح بن‌حمید در حالی این ادعاها را به زبان آورده است که رژیم آل سعود اخیرا از هرگونه همکاری با مسئولان ایرانی به منظور اعزام زائران کشورمان به حج سر باز زده است و با مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی زمینه را برای منتفی‌شدن حج تمتع امسال فراهم کرده است.
 
پیش‌تر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان اعلام کرد شرایط برای حج امسال مهیا نیست؛ پس از اظهارات جنتی، عربستان مدعی شد این کشور مانع حضور زوار ایرانی نشده است و تهران قصد دارد از مراسم حج برای فشار بر سعودی‌ها استفاده کند!
 


کد مطلب: 232212

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/232212/اظهارات-ضد-ایرانی-خطیب-مسجد-الحرام

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com