کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اردوغان:

عملیات ترکیه در سوریه تا آزادسازی رقه ادامه دارد

25 بهمن 1395 ساعت 8:49

"رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهور ترکیه، گفت: هدف نهائی عملیات نظامی کشورش در سوریه صرفاً دستیابی به کنترل شهرک باب نبوده، بلکه تلاشی برای بیرون راندن تروریست‌های داعش از منطقه، از جمله شهر رقه، نیز بوده است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اردوغان در یک نشست مطبوعاتی که روز یکشنبه در استانبول برگزار شد، ضمن اظهار امیدواری از ثمرۀ تلاش‌های این کشور برای حل بحران سوریه، گفت: در چند ماه اخیر به نقطۀ عطفی در مورد سوریه رسیده‌ایم و تلاش ما برای حل بحران این کشور در چارچوب عدالت، مشروعیت و حقانیت و با کمک کشورهای دوست به‌ زودی به بار خواهد نشست.

این نشست مطبوعاتی در آستانۀ سفر دوره‌ای اردوغان به سه کشور حوزه خلیج‌فارس، یعنی بحرین، عربستان سعودی و قطر انجام شد.

وی در ادامه سخنانش گفت:هدف ما ایجاد یک منطقه امن چهار پنج هزار کیلومتری عاری از تروریسم در سوریه است؛ با ایجاد این منطقه امن هم از مهاجرت و پناهندگی ساکنین جلوگیری و هم برای آن‌ها منطقه‌ای مسکونی فراهم می‌شود؛ به ‌این‌ترتیب، سوری‌های موجود در اردوگاه‌های ما نیز به کشورشان بازمی‌گردند.

اردوغان در همین راستا افزود: اکنون وارد مرکز شهر باب شده‌ایم و با این حرکت، نیروهای داعش به‌ صورت کامل شروع به ترک شهر کرده‌اند؛ تصور می‌کنم دیگر چیزی به پایان نمانده است؛ نقشه‌ها در حال پیاده شدن و اجراست.

ترکیه بارها اذعان داشته است که تمایل دارد در عملیاتی به رهبری آمریکا برای بازپس‌گیری الرقه از داعش شرکت کند.


 


کد مطلب: 259943

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/259943/عملیات-ترکیه-سوریه-آزادسازی-رقه-ادامه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com