>> خبرگزاری تقریب (TNA) - طلاب و روحانیون پرچمداران دین و اندیشه هستند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​امام جمعه اهل سنت ارومیه:

طلاب و روحانیون پرچمداران دین و اندیشه هستند

تنا - استان آذربایجان غربی

17 مهر 1396 ساعت 18:35

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: طلاب و روحانیون به عنوان پرچمداران دین و اندیشه هستند و باید در راستای ایجاد اتحاد اسلامی گام بردارند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی در شروع دوره آموزشی بصیرتی ویژه روحانیون اهل سنت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: علما و روحانیون نقش مهمی در تبلیغ دین و ترویج و نشر فرهنگ دینی در جامعه اسلامی دارند.

وی با اشاره به نقش هدايتگري علماي اسلام در برون رفت از چالش هاي پيش روي جهان اسلام، افزود: تبلیغ دین مؤثرترین مؤلفه در جهت ایجاد اتحاد و همبستگی بین مسلمانان و کم کردن معضلات و مشکلات جامعه اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: علما و روحانیان موثرترین افراد در شکل گیری و هدایت جریان اسلام خواهی در جهان و پرچم داران مقابله با استکبار هستند که مبارزه آنها با نظام سلطه و استبداد، در طول اعصار مختلف خود گواهی روشن بر نقش هدایتگری علما و روحانیان در این حرکت مقدس است.

بیضاوی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری دشمنان بیدار هستند و همه آنها علیه اسلام و مسلمین بسیج شده اند تا به دین مسلمانان ضربه بزنند، اضافه کرد: وظیفه علما و دانشمندان است تا در قبال حیله و توطئه های دشمنان هوشیار باشند و اتحاد اسلامی را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه علما و روحانیون وظیفه دارند توطئه پلید زورگویان و ظالمان را تشریح و مردم را آگاه سازند، گفت: دشمن هوشمندانه درصدد ایجاد اختلاف بین ممالک اسلامی است و با استراتژی های مختلف سعی در ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه هست که با به کارگیری اتحاد و اتفاق بین مسلمین می توان بر دشمنان فائق آمد.

بیضاوی گفت: وظیفه علما در طول تاریخ بسیار مهم بوده و با توجه به رسالت مهم و تریبونی که در اختیار دارند می توانند تحول عظیمی ایجاد کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه ضمن توصیه به طلاب برای یادگیری علوم دینی تاکید کرد: علما باید شکرگذار نعمت اتحاد وامنیت باشند و در هر جایی که هستند باید خدمت گذار مردم باشند و تمام تلاش خود را برای جمع کردن جوانان و مردم حول محور دین اسلام به کار گیرند.

دوره آموزشی بصیرتی ویژه روحانیون اهل سنت استان آذربایجان غربی به مدت دو روز در ارومیه در حال برگزاری است.


کد مطلب: 287708

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/287708/طلاب-روحانیون-پرچمداران-دین-اندیشه-هستند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com