تاریخ انتشار۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 177071
خطیب جمعه نجف اشرف:

از هرگونه تلاش برای اتحاد اهل سنت در قبال داعش حمایت می‌کنیم

خطیب جمعه نجف اشرف نسبت به نتیجه بخش بودن نشست تروریسم و تندروی كه اخیرا در اربیل عراق برگزار شد، ابراز تردید کرد و گفت: ما از هرگونه تلاش برای اتحاد اهل سنت در قبال داعش حمایت می‌کنیم اما اینگونه اقدامات نباید رنگ و بوی طایفه‌ای و مذهبی به خود بگیرد.
از هرگونه تلاش برای اتحاد اهل سنت در قبال داعش حمایت می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، خاطرنشان كرد: همه دنیا از خطر گروه‌های تکفیری و تروریستی آگاه شده اند؛ جهان اسلام نیز به خوبی می‌داند که این گروه‌ها نماینده اسلام یا اهل سنت نیستند بلکه جریان‌هایی کینه توز و جنایتگر هستند.
 
وی به دستاوردهای اخیر نیروهای نظامی و کمیته‌های مردمی در مبارزه با داعش اشاره و تصریح کرد: ارتش عراق توانست با کمک مجاهدان داوطلب، ده‌ها روستا در منطقه سنجار را آزاد سازد.
 
خطیب جمعه نجف اشرف در ادامه بیان داشت: نیروهای داعش از ترس عملیات آزادسازی موصل که به زودی با ندای یا حسین آغاز می‌شود، تونل‌هایی را در نزدیکی موصل حفر کرده‌اند. مجاهدینی که آمرلی و جرف النصر را آزاد کردند به امید خدا به زودی تکفیری‌ها را از موصل فراری خواهند داد.
 
وی همچنین با تمجید از دیدار مقامات عراقی از کشورهای همسایه، گفت: دیدار دولتمردان عراق از سایر کشورها می‌تواند موجب رابطه حسنه با همسایگان عراق شود.
 
وی با تأکید براینکه سیاستمداران عراقی قادر به حل مشکلات خود از طریق گفت‌وگو و رایزنی هستند، گفت: عراق کشور قدرتمند و باکرامتی است و ملت عراق به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد ثروت‌های ملی و عزت این کشور به فروش رود.
https://taghribnews.com/vdca00n6649n0w1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی