تاریخ انتشار۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 277377

کاهش چشمگیر فعالیت‌های داعش در شبکه‌های اجتماعی

دیده‌بان فتواهای تکفیری وابسته به دارالافتای مصر از کاهش شدید فعالیت‌های داعش در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.
کاهش چشمگیر فعالیت‌های داعش در شبکه‌های اجتماعی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دیده‌بان فتواهای تکفیری و نظریات افراطی وابسته به دارالافتای مصر تأکید کرد که میزان فعالیت تبلیغی داعش در شبکه اجتماعی توییتر در ماه گذشته نزدیک به 90درصد بود که نشان از کاهش ده‌درصدی این فعالیت‌ها دارد.

این مرکز در گزارش هفتگی خود خاطر نشان کرد که کاهش ده درصدی فعالیت‌ها نشان از شکست داعش در عرصه جذب و تبلیغ دارد، زیرا این گروه از ابتدای شکل‌گیری از شبکه‌های اجتماعی در راه ترویج افکار و مبانی خود به شدت بهره‌ برداری کرده بود.

دارالافتا با هشدار نسبت به سوء استفاده گروهک‌های تروریستی از شبکه‌های اجتماعی برای عضوگیری و افزایش عناصر تروریستی اظهار داشت: خطر داعش در شبکه اجتماعی توییتر در زمره خطرناک‌ترین تهدیدات جهان است، زیرا بیش از 60درصد کاربران توییتر جوانان 14 تا 34 سال هستند.

دیده‌بان فتواهای تکفیری با اشاره به جذب 9 میلیون نفری کاربران توییتر به سوی صفحات وابسته به داعش تصریح کرد: عناصر وابسته به داعش و حامیان آن در سال گذشته نزدیک به 46 هزار حساب کاربری در شبکه اجتماعی توییتر با هدف عضو‌گیری راه اندازی کردند.

این مرکز دینی تأکید کرد: بیش از سه میلیون توئیت و نزدیک به دو میلیون ویدیو در همین حساب‌ها در تایید و ترویج افکار داعش منتشر شده است که با وجود سختی‌های فراوان و اصرار جامعه جهانی و مؤسسه‌های دینی، نزدیک به نیم میلیون حساب کاربری وابسته به داعش به حالت تعلیق در آمد.

دارالافتای مصر در پایان جامعه جهانی را به ضرورت مبارزه با گروهک‌های تروریستی و مقابله با جنگ نرم دعوت و تأکید کرد: خطر داعش زمینه مشترکی را برای ساخت منظومه‌ای از قوانین بین‌المللی برای خشکاندن فعالیت‌های این گروه تروریستی در فضای مجازی فراهم ساخته است.
 
https://taghribnews.com/vdca00nu049n0e1.k5k4.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی