تاریخ انتشار۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 217878
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دبیرکل جنبش النجباء عراق:

شب و روز برای مجاهدان عراقی و سوری دعا می کنم/ مبارزه نظامی کافی نیست، باید ریشه تکفیر زده شود

آیت الله مکارم شیرازی با دعا برای پیروزی مجاهدان در عراق و سوریه گفت: مبارزه سیاسی و نظامی برای مقابله با تکفیری ها کافی نیست، و باید اندیشه تکفیری از نطر علمی ریشه کن شود.
شب و روز برای مجاهدان عراقی و سوری دعا می کنم/ مبارزه نظامی کافی نیست، باید ریشه تکفیر زده شود

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر دیروز در دیدار حجت الاسلام اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق ضمن آرزوی پیروزی مقاومت اسلامی بر تکفیری ها در عراق و سوریه گفت: دشمنان نقشه های خطرناکی دارند ولی مطمئنا مکر آنان به نتیجه نخواهد رسید.
 
وی افزود: مهم این است که برادران ما در عراق متحد باشند، شیعه و سنی و کرد و حتی مسیحیان باید با هم متحد شوند تا جلوی افراطی هایی که عامل اختلاف هستند را بگیرند.
 
آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که جنگ با تکفیری ها ممکن است زمانی طول بکشد، تصریح کرد: پیروزی به حول قوه الهی از آن مجاهدان است. مشکلات ملت عراق، مشکلات ماست و ما شبانه روز به فکر سوریه و عراق هستیم و قبل و بعد از نماز برای پیروزی شما دعا می کنیم.
 
این مرجع تقلید با اشاره به آمادگی کامل برای همکاری با مجاهدان عراقی و سوری ادامه داد: ازطریق کنگره تکفیری ها تلاش می کنیم سه کار انجام دهیم؛ اولا علمای شیعه و سنی را در یک مجلس دور هم جمع کنیم، ثانیا شیعه ستیزی را از اذهان آنها بیرون کنیم تا معلوم شود شیعه ابتکار عمل را در مبارزه با تکفیری ها در دست دارد، ثالثا نشان دهیم که مبارزه سیاسی و نظامی خوب است اما کفایت نمی کند و باید ریشه های تکفیر از نظر علمی زده شود.
 
وی از برگزاری دومین کنگره تکفیری ها در قم خبرداد و تأکیدکرد: امسال از همه رسانه ها برای مشارکت در این کنگره دعوت خواهیم کرد و سفیران کشورهای اسلامی نیز حضور می یابند.
 
آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان ساخت: می خواهیم در دنیا پخش شود که دین تکفیری های داعش دین اسلام نیست و علمای اسلام، داعشی ها را مسلمان نمی دانند و آنها بیگانه از اسلام هستند.
 
این مرجع تقلید بر لزوم هوشیاری جوانان نسبت به افکار تکفیری تأکید کرد و گفت: ما با اندیشه تکفیری مبارزه عملی می کنیم و برخی فقط حرف می زنند.
 
وی خطاب به مجاهدان عراقی تصریح کرد: شما در جبهه نظامی و ما در جبهه علمی و فکری دست به دست هم داده ایم و انشاء‌الله وعده الهی محقق خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی النجباء عراق دیروز همچنین با حضرات آیات علوی گرگانی و حسینی قزوینی نیز دیدار کرد.
 
https://taghribnews.com/vdca00nua49n6a1.k5k4.html
مرجع : رسا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی