تاریخ انتشار۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 261176
گزارش اختصاصی تقریب؛

​"اتحاد و همبستگی" از الزامات سازندگی جامعه / خوشبختی ملت در گرو تقریب و وحدت است

"اتحاد و همبستگی" از الزامات سازندگی جامعه برای حرکت به سوی رشد و پيروزی در تمام حوزه های زندگی و ضرورتی عقلی، شرعی، سياسی و اجتماعی است.
​"اتحاد و همبستگی" از الزامات سازندگی جامعه / خوشبختی ملت در گرو تقریب و وحدت است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، مردم آذربایجان غربی اعم از شیعه و سنی و مذاهب مختلف علی رغم اینکه بر روی برخی از مسائل دیدگاه خاص خودشان را دارند اما همچون اعضای یک خانواده با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند و الگویی زیبا از "همبستگی" را به نمایش گذاشته اند به طوری که آذربایجان غربی به رنگین کمان اقوام شهرت دارد و بنا به اظهارات بزرگان و علمای دینی مسئله وحدت شیعه و سنی در استان ما زبانزد خاص و عام است.
هر چه زمان می گذرد اهمیت و لزوم وحدت میان شیعه و سنی در این استان بیشتر نمایان می شود، به خصوص که دشمنان نظام سعی دارند به هر طریقی در میان امت اسلامی نفوذ و از طریق ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی به این وادی ورود کنند تا اتحاد میان مسلمانان را از بین ببرند.
امروز بیش از هر زمان دیگر شاهد هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمنان نسبت به اسلام و مسلمانان هستیم که سکوت در برابر هجمه ها، توطئه ها و اختلافات قومی جایز نیست چرا که بیش از هر زمان دیگر اسلام را آسیب پذیرتر می کند همان طور که اختلافات در گذشته خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته است به ویژه در استان آذربایجان غربی که بخش عمده تاریخ استان را کشمکش ها و مجادلات قومیتی و مذهبی تشکیل داده و با وجود تحمیل آسیب های جدی، تاثیر بسزایی  در ذهنیت تاریخی و فرهنگ سیاسی داشته است.
"تقریب و وحدت" راه نجات کشور از مشکلات
نماینده سابق اهل سنت مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی میگوید: راه نجات کشور در شرایط کنونی از مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی مختلف تقریب و وحدت است.
عابد فتاحی با تاکید بر حفظ وحدت در شرایط کنونی اظهار می دارد: در شرایطی که دشمنان اسلام برنامه های وسیعی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی طرح ریزی کرده اند ضروری است با ایجاد وحدت به مقابله با این برنامه ها بپردازیم.
وی ادامه می دهد: برهم زدن تقریب و هویدا کردن مسائل قومی مهم ترین توطئه ای است که برای ایران طرح ریزی شده است از این رو سلامت، امنیت و برکت کشور و خوشبختی ملت ایران اسلامی در گرو تقریب و وحدت بوده و ضروریست تمام مسئولان کشوری و استانی این امر مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
به گفته رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس نهم شورای اسلامی، وحدت و تقریب یعنی زنجیر محکمی از مشترکات مذهبی شیعه و سنی و اینکه افکار، اندیشه ها و منافع مشترک را برجسته و اختلافات را  کمرنگ کنیم چرا که ما یک نظام و مجلس داریم.
دست از شعارهای اختلاف افکن برداریم
برای اینکه زمینه نفوذ دشمن در جامعه اسلامی از بین برود باید دست از شعارهای اختلاف افکن برداشت و برای این کار حقایق بیان و تفهیم شود که شیعه و سنی مقابل هم نیستند بلکه یکی هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در ارومیه با اشاره به این مطلب می افزاید: هدف از تقریب یعنی ایجاد وحدت میان همه افراد و اقشاری که در یک هدف باهم شریک هستند تا یک دست شوند و به فضل الهی این کار انجام شد.
سید هاشم بطحایی گلپایگانی اضافه می کند: تقریب می تواند وحدت و قدرت در دنیای بشریت به وجود بیاورد، به اقتصاد، سیاست و صنعت بپردازد تا شکوفا شود در حالی که به خاطر تفریق در حال منحل شدن است.
نباید به جوامع چندفرهنگی بی‌توجه بود
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی هم از زاویه دیگر به موضوع اشاره می کند و می گوید: جوامع چندفرهنگی ویژگی‌ها و مشخصه‌های خاصی دارند که نمی‌توان نسبت به آنها بی‌توجه بود، این مسئله امروز از چنان اهمیتی برخوردار است که جامعه شناسان را در ابعاد مختلف به خود مشغول کرده است.
عبدالکریم حسین‌زاده اظهار می کند: هرگز مسیر هویتی یک فرهنگ و قوم، بی‌اعتنایی و بی‌احترامی به فرهنگ و قومیت دیگر نیست بلکه حرمت گذاشتن به هویت یکدیگر است که می‌تواند هویت واقعی فرهنگی، قومی و مذهبی مردم یک سرزمین را تثبیت کند.
وی تصریح می کند: نگاه‌مان به یکدیگر نباید از دریچه قومی، نژادی، فرهنگی، زبانی و مذهبی باشد بلکه با دید شهروندی به یکدیگر است که می‌توانیم اثبات کنیم برای نسل حاضر و نسل‌های آینده «ارزش» قائل هستیم.
حسین‌زاده با بیان اینکه این مسئله بسیار اهمیت دارد که اقوام، مذاهب و فرهنگ‌های مختلف در کنار هم، سرنوشت خود را چگونه رقم بزنند و چگونه آینده را برای خود تصویر کنند، اذعان می کند: موضوعی که اهمیت بالایی دارد «ایرانیت» ماست. افرادی که در سیستان و بلوچستان، گیلان، آذربایجان و ... در هر نقطه از این سرزمین زندگی می‌کنند، ایرانی هستند. ما موظفیم برای ایرانی بودن‌مان احترام قائل باشیم و این  تنها مسیر احترام گذاشتن و حرمت گذاشتن به یکدیگر است علاوه بر آن باید با نگاه «شایسته‌سالارانه» به یکدیگر بنگریم. همه این مسائل می‌تواند توسعه‌ساز ایران اسلامی باشد.
با توجه به این همه تاکید و توجه نسبت به وحدت و اتحاد می توان نتیجه گرفت که حرکت در این راستا مسیری سخت ظریف و حساس است که هم نیازمند انگیزه است و هم زمینه و تا زمانی که به اقدامات عملی منجر نشود وحدت و اتحادی حاصل نخواهد شد. 
https://taghribnews.com/vdca06nui49ni61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی