تاریخ انتشار۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 268278

خروج 2000 نفر از مخالفان مسلح از محله قابون/شرق دمشق پس از 5 سال پاکسازی شد

رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند که پس از گذشت بیش از دو ماه درگیری‌ در شرق دمشق، مخالفان مسلح و خانواده‌هایشان محله القابون را ترک کردند.
خروج 2000 نفر از مخالفان مسلح از محله قابون/شرق دمشق پس از 5 سال پاکسازی شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مخالفان مسلح سوری پس از آنکه در نقطه کوچکی در محله قابون واقع در شمال شرق دمشق محاصره شده بودند، با توافقنامه خروج امن به همراه خانواده‌هایشان موافقت کردند.

ارتش سوریه روز چهارشنبه گذشته و پس از هشداری یک روزه به مخالفان مسلح برای تسلیم شدن و موافقت با انتقال به شمال سوریه، بمباران شدید محله قابون را آغاز کرد.

 پس از توافق مخالفان مسلح با تحویل سلاح‌هایشان و انتقال به استان ادلب،‌ صدها نفر از شبه نظامیان مخالف و خانواده‌هایشان از منطقه برزه در مجاورت قابون خارج شدند.

رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند، 2289 نفر که نیمی‌ از آنها را افراد مسلح تشکیل می‌دادند، این محله را ترک کرده و روز یکشنبه به سمت ادلب حرکت کردند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم اعلام کرد که پس از توافق مخالفان سوری با دولت دمشق، 1500 غیرنظامی دو محله قابون و تشرین در دمشق را ترک کرده و به سمت استان ادلب حرکت کردند، به این ترتیب دو محله مذکور به شکل کامل تخلیه شدند.

پیش‌بینی می‌شود حدود 10 هزار غیرنظامی و نظامی نیز از محله برزه که حدود 40 هزار سکنه دارد، به ادلب منتقل شوند؛ دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم در بیانیه‌ای مطبوعاتی از خروج ده‌ها اتوبوس با حدود 2000 مسافر از محله قابون و حرکت به سمت ادلب خبر داد.

سه گروه اصلی شامل جیش الاسلام، فیلق الرحمان و احرار الشام از اواخر سال 2011 کنترل محله قابون را در دست دارند؛ این گروه‌ها از سال 2014 وارد آتش‌بس با نیروهای دولتی سوریه شده‌اند.
 
https://taghribnews.com/vdca0anua49niu1.k5k4.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی