تاریخ انتشار۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۷
کد مطلب : 263471

شمار تلفات حمله تروریستی لندن به 5 نفر و شمار افراد زخمی به 40 نفر رسید

براساس آخرین اخبار منتشر شده در اوایل بامداد روز پنجشنبه، 5 نفر در جریان حمله 'تروریستی' در مجاور پارلمان انگلیس در قلب لندن، کشته و دستکم 40 نفر زخمی شده اند.
شمار تلفات حمله تروریستی لندن به 5 نفر و شمار افراد زخمی به 40 نفر رسید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پلیس اسکاتلندیارد اعلام کرده است که بر اثر این حمله تروریستی که در بعد از ظهر روز چهارشنبه رخ داد، تاکنون 5 نفر شامل فرد مهاجم، یک مامور پلیس و سه نفر دیگر، کشته شده اند.
 
پلیس متروپلیتن لندن در بعد از ظهر روز چهارشنبه با تایید وقوع تیراندازی در نزدیکی پل 'وستمینستر' در مجاور ساختمان پارلمان انگلیس، از زخمی شدن 12 نفر در جریان این واقعه 'تروریستی' خبر داده بود.
 
به گزارش شبکه اسکای نیوز، گفته می شود که حال برخی از افراد زخمی شده در جریان این واقعه که در نخستین سالگرد حملات تروریستی ماه مارس 2016 بروکسل، صورت گرفت، وخیم است.
 
براساس این گزارش، پنج شهروند کره جنوبی، سه شهروند فرانسه و دو رومانیایی از جمله افراد زخمی شده در جریان این رویداد هستند.
 
براساس اطلاعات منتشر شده، فرد مهاجم نخست با خودروی خود که یک هیوندا شاسی بلند بود، به عابران پیاده روی پل وستمینستر حمله کرد و سپس تلاش داشت وارد محل پارلمان شود اما توسط یک مامور پلیس کشته شد.
 
گفته می شود که فرد مهاجم آسیایی تبار است، هر چند هنوز منابع رسمی هویت این فرد را اعلام نکرده اند.
 
'ترزا می' نخست وزیر انگلیس شامگاه چهارشنبه پس از پایان نشست اضطراری کابینه دولت موسوم به 'کبرا'، در گفت وگویی تلویزیونی حمله تروریستی در لندن را ' بیمار گونه و تباه کننده ' توصیف و آن را محکوم کرد.
 
نخست وزیر انگلیس گفت: ' نداهای تنفر و شیطانی' هرگز اجازه نخواهند یافت که ' ما را از یکدیگر جدا' کنند و در برابر تروریسم تسلیم نخواهیم شد.
 
'ترزا می ' اضافه کرد: مردم و دولت انگلیس از تروریست‌ها نمی‌هراسند و دولت به فعالیت خود با تمام قوا ادامه خواهد داد و فعالیت پارلمان نیز روز پنجشنبه مطابق برنامه ادامه خواهد داشت.
 
به دنبال حمله مرگبار یاد شده، شماری از رهبران جهان از جمله رهبران کشورهایی که در سال های اخیر هدف حملات تروریستی بوده اند با انگلیس ابراز همدردی و همبستگی کردند.
 
'آنگلا مرکل'، صدر اعظم آلمان در واکنش به حمله تروریستی لندن، گفته است که کشورش در کنار دولت و ملت انگلیس ایستاده است.
 
'فرانسوا اولاند' رئیس جمهور فرانسه با مردم انگلیس اعلام 'همبستگی' کرد و گفت که 'تروریسم مایه نگرانی همه ماست و فرانسه می داند مردم انگلیس امروز دچار چه رنجی هستند.'
 
به گزارش اسکای نیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز تلفنی با 'ترزا می'نخست وزیر انگلیس در این خصوص صحبت کرده است.
 
کاخ سفید در بیانیه ای گفته که ترامپ قول 'همکاری کامل و حمایت' دولت آمریکا در یافتن مسببان حمله را داده است.
 
در صبح 22مارس سال گذشته 2016 میلادی دو مرد جوان افراط گرای بلژیکی خود را به فرودگاه بروکسل رساندند و خودشان را در بخش چک فرودگاه منفجر کردند. یک ساعت بعد نزدیک به مقر اتحادیه اروپا در قلب شهر بروکسل سومین بمب گذار در متروی 'مالبک' دست به حمله زد.
 
لندن آخرین بار در هفتم ژوئن سال 2005 هدف بمبگذاری های انتحاری در شبکه حمل و نقل این شهر قرار گرفت و در جریان آن چهار تروریست به سه قطار زیرزمینی و یک اتوبوس حمله کردند که بر اثر آن 52 نفر کشته شدند.
 
در حال حاضر سطح هشدار امنیتی در انگلیس، به رغم حمله تروریستی روز چهارشنبه گذشته همچنان در حد «شدید» است.
 
سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) رسیده که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.
 
در صورتی ‌که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می‌رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی انتظار می‌رود.»
 
https://taghribnews.com/vdca0enu649niy1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی