تاریخ انتشار۱۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب : 243978

محرومیت مجدد مسلمانان میانمار از فریضه حج

دولت میانمار امسال نیز مانند سال‌های گذشته در راستای سیاست‌های تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه علیه مسلمانان، اقلیت مسلمان روهینگیا را از فریضه حج محروم کرد.
محرومیت مجدد مسلمانان میانمار از فریضه حج
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری بین‌المللی اسلامی(اینا)، با وجود انتقال قدرت در میانمار و روی کارآمدن دولتی که به ظاهر به دموکراسی و رعایت حقوق بشر پایبند است، اما سیاست‌های تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه علیه اقلیت مسلمان روهینگیا همچنان ادامه دارد و امسال نیز یک‌ و نیم میلیون مسلمان روهینگیا مانند چند سال گذشته از فریضه مهم اسلامی یعنی حج تمتع محروم شدند.
 
دولت میانمار در سال ۱۹۸۲ میلادی، در تصمیمی مسلمانان روهینگیا را نژادی غیربومی، بیگانه و خارجی معرفی و تأکید کرد که مسلمانان روهینگیا شهروند اصیل این کشور محسوب نمی‌شوند.
 
به موجب این تصمیم، اقلیت مسلمان روهینگیا از حقوق شهروندی محروم و آن‌ها نژادی غیراصیل و بیگانه در این کشور معرفی شدند.
 
در همین راستا، «مریم خاتون»، بانوی مسلمان ۴۵ ساله از ایالت «آراکان» میانمارگفت: ما در وضعیت اسف‌باری در ایالت آراکان زندگی می‌کنیم، ما از جهان اسلام جدا و گویا در زندان بزرگی هستیم. مقامات میانماری تابعیت ما را سلب و ما را از داشتن اسناد رسمی و حق شهروندی محروم کردند، به‌طوری که دیگر حتی قادر به رفتن به حج نیستیم.
 
وی ادامه داد: مقامات میانماری ما را از کسب ‌و کار و تجمع برای برگزاری نماز نیز منع می‌کنند و ما در انتظار روزی هستیم که حق و حقوق سلب‌شده به ما بازگردد و بتوانیم فریضه حج را ادا کنیم.
 
 
https://taghribnews.com/vdca0enua49nyo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی