تاریخ انتشار۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 213575

رئیس حزب اسلامی مالزی با آیت الله اراکی دیدار کرد

تنا- اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: برخی کشور های منطقه سیاست های آمریکا و اسرائیل را دنبال می کنند و به دنبال تجزیه کشور های اسلامی هستند.
رئیس حزب اسلامی مالزی با آیت الله اراکی دیدار کرد
به گزارش خبرنگار تقریب، "محمد سبو" رئیس حزب اسلامی مالزی در رأس هیئتی صبح روز سه شنبه با آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار دو طرف پیرامون مسائل مهم جهان اسلام از جمله تکفیری ها و وضعیت سوریه و عراق بحث و گفتگو کردند.
 
آیت الله اراکی در این دیدار اظهار داشت: برخی کشور های منطقه سیاست های آمریکا و اسرائیل را دنبال می کنند و به دنبال تجزیه کشور های اسلامی هستند.
 
وی تأکید کرد: مشکل امروز جهان اسلام ناشی از اختلاف بین شیعه و اهل سنت نیست بلکه مشکل اصلی درگیری های امروز جهان اسلام استکبار است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: امروز ایادی استکبار در کشورهای اسلامی برخی از علما را برای صدور فتوا علیه امت اسلام نه علیه اسرائیل و آمریکا بر می انگیزند.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: اگر کسانی که امروز علیه سوریه و عراق می جنگند علیه رژیم صهیونیستی جنگیدند می توانستند قدس را آزاد کنند.
 
 محمد سبو  رئیس حزب اسلامی مالزی نیز در این دیدار سخنانی پیرامون تأثیرات انقلاب اسلامی در فعال سازی ظرفیت های مسلمین اعم از شیعه و اهل سنت در کشور های اسلامی بویژه در مالزی مطرح کرد و همچنین گزارشی کلی پیرامون وضیت مسلمانان مالزی ارائه کرد.
 
لازم به ذکر است، در این دیدار "منوچهر متکی" معاونت امور بین الملل مجمع جهانی تقریب حضور داشت.
 
 
https://taghribnews.com/vdca0enum49n6m1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی