تاریخ انتشار۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 259070

تظاهرات علیه سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ در استرالیا، اندونزی و فیلیپین

هزاران نفر در استرالیا، اندونزی و فیلیپین علیه دستور اجرایی رئیس‌جمهور جدید آمریکا در خصوص ممانعت از ورود اتباع 7 کشور اسلامی به این کشور، تظاهرات کردند.
تظاهرات علیه سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ در استرالیا، اندونزی و فیلیپین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، معترضان فیلیپینی و اندونزیایی علیه سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مقابل سفارت این کشور در پایتخت کشورهایشان تظاهرات کردند.

ده ها دانشجو و فعال از چند گروه مدافع حقوق بشر از دولت اندونزی و جامعه بین‌المللی خواستند به متوقف کردن دستور ترامپ، که سفر شهروندان هفت کشور مسلمان را به آمریکا به طور موقت ممنوع کرده است، کمک کنند.

آنها پارچه‌نوشته‌هایی را با محتوای «من از ترامپ خشمگین هستم» و «نه ممنوعیت و نه دیوار» طی اعتراض مسالمت آمیز روز شنبه در دست داشتند.

"ورونیکا کومان"فعال حقوق بشر، که این اعتراض را سازماندهی کرده بود، گفت: سیاست مبتنی بر «بیگانه هراسی» ترامپ به طور قابل توجهی بر افرادی که از کشورهای جنگ زده می گریزند، اثر خواهد گذاشت.

تظاهراتی مشابه نیز مقابل سفارت آمریکا در مانیل، پایتخت فیلیپین، برگزار شد.

هزاران نفر از مردم استرالیا نیز امروز شنبه با تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور، ضمن محکوم کردن دستور رئیس جمهور آمریکا مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور عمدتا اسلامی به این کشور، پایان سیاست دولت استرالیا را در نگهداری پناهجویان و  آوارگان در اردوگاه هایی خارج از خاک استرالیا خواستار شدند.

حدود هزار تظاهرکننده در سیدنی دستور ترامپ را در زمینه توقف ورود مهاجران و اتباع هفت کشور عمدتا اسلامی محکوم کردند و از دولت استرالیا نیز خواستند، مراکز بازداشت مهاجران و آوارگان را در دو جزیره نائورو و پاپوا گینه نو تعطیل کند.

تظاهرات مشابهی نیز در شهرهای کانبرا، نیوکاسل و هوبارت برگزار شد؛ روز جمعه نیز صدها نفر در تظاهراتی ضد ترامپ در ملبورن شرکت کردند. 

تظاهرکنندگان در شهر سیدنی پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «شکنجه پناهجویان باعث ننگ استرالیا است.
 
روابط میان استرالیا و آمریکا روز پنجشنبه و بعد از ان به تیرگی گرائید که گزارش شد ترامپ و مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا، گفتگوی تلفنی پرتنشی داشته اند؛  ترامپ در این تماس تلفنی از توافق دولت قبلی آمریکا با استرالیا برای پذیرش صدها مهاجر و پناهجو انتقاد و آن را توافقی احمقانه خوانده بود.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdca0onuw49nmw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی