تاریخ انتشار۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 254778

آزادسازی حلب از چنگال تروریسم تکفیری؛ در صدر سخنان خطیبان جمعه لبنان

آزادسازی حلب، درگیری مسلحانه در اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه، لزوم تلاش ماهواره ها جهت تحکیم وحدت اسلامی و محکومیت توهین به پیامبر اکرم(ص) از جمله موضوعات مطرح شده در خطبه های این هفته نماز جمعه لبنان بود.
آزادسازی حلب از چنگال تروریسم تکفیری؛ در صدر سخنان خطیبان جمعه لبنان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، درباره آخرین اوضاع سوریه تصریح کرد: بسیاری از کشورهای تأثیرگذار در سوریه با عنوان حمایت از مردم درصدد تحقق اهداف و مصالح خود هستند. از همگان می خواهیم تلاش های ایران و روسیه و ترکیه برای درمان بحران کنونی در سوریه را مورد حمایت قرار دهند.
 
وی اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف به ویژه ترور سفیر روسیه در ترکیه را محکوم کرد و ادامه داد: مبارزه با تکفیر به همکاری همه کشورها نیاز دارد. با درمان بحران های کنونی در منطقه و نابودی خاستگاه تروریسم می توان بر این پدیده فائق آمد.
 
امام جمعه بیروت درباره ترور یکی از رهبران تونسی جنبش حماس گفت: دست دشمن صهیونیستی در ترور شهید محمد الزواری نمایان است چرا که تاریخچه این رژیم مملو از ترور رهبران و علمای مقاومت است. ترور این شهید در تونس نشان دهنده اوج شکاف در جوامع عربی و اسلامی به شمار می آید.
 
شیخ عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد با انتقاد از بازگشت ناامنی و درگیری مسلحانه در  اردوگاه فلسطینیان عین الحلوه واقع در صیدا گفت: درگیری های خونین در این اردوگاه باید ما را نسبت به خطر ادامه بحران امنیتی و اجتماعی در عین الحلوه برحذر بدارد.
 
نابلسی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، یورش نظامیان آل خلیفه به منزل رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد و اظهار داشت: اقدام آل خلیفه برای بازداشت شیخ عیسی قاسم با ایستادگی تحصن کنندگان در میدان تحصن ناکام ماند.
 
وی ادامه داد: مسؤولیت این اقدامات جنایتکارانه برعهده مقامات سیاسی بحرین است و آل خلیفه را نسبت به هرگونه سوء قصد علیه شیخ عیسی قاسم برحذر می داریم. از برادران بحرینی می خواهیم در صحنه فداکاری و شهادت در برابر نظام ظالمی که از هیچ اقدام پلیسی علیه ملت صلح طلب بحرین دریغ نمی کند، حضور یابند.
 
امام جمعه صیدا آزادی حلب را تبریک گفت و خاطرنشان ساخت: پیروزی که ارتش سوریه و همپیمانان آن در حلب بدست آوردند، یک تحول اساسی در جنگ علیه تروریست های تکفیری به شمار می آید. این پیروزی سبب تحکیم معادله جدید در زمینه سیاسی و نظامی می شود.
 
شیخ صهیب حبلی از اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدای این کشور برگزار شد، آزادی حلب را دستاورد بزرگی برای رهبران و  ارتش و ملت سوریه توصیف کرد.
 
وی گفت: دوران پیروزی بر تروریسم و سرنگونی پروژه تجزیه سوریه و منطقه با آزادی حلب محقق شده و آزادی سایر مناطق این کشور از لوث مزدوران غرب و رژیم صهیونیستی را تسهیل می کند.
 
این روحانی اهل تسنن از برگزاری همایش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی  از سوی نمایندگی دارالافتای لبنان در برزیل به شدت انتقاد کرد و مواضع مفتی صیدا مبنی بر ترک این همایش را ستود.
 
شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت که در ساختمان این مجتمع برگزار شد، توهین به حضرت محمد(ص) در برخی شبکه های ماهواره ای این کشور را محکوم کرد و گفت: هرگونه توهین به پیامبران را محکوم کرده و محاکمه کسانی که درصدد توهین به مقدسات ادیان هستند را خواستاریم.
 
وی افزود: سازمان همکاری اسلامی باید مسؤولیت خود را در قبال پیگرد شبکه های ماهواره ای و سایر رسانه های توهین کننده به انبیا و گسترش دهنده فتنه مذهبی و طایفه ای به خوبی انجام دهد.
 
آیت الله قبلان ماهواره ها را به تلاش جهت تحکیم وحدت اسلامی و نجات مردم از جهالت و تعصب های افراطی دعوت کرد و اظهار داشت: رسانه ها باید خطر تروریسم و تندروی را بیان کرده و فرهنگ همکاری و مبارزه با دشمنی را نهادینه سازند، به ویژه اینکه منطقه و کشورها و ملتهایمان از سوی تروریسم تکفیری و صهیونیستی تهدید می شوند.
 
وی ادامه داد: اعراب و مسلمانان وظیفه دارند در مبارزه با تروریسم به عنوان دشمن اول بشریت متحد و یکپارچه شوند و لبنانی ها نیز باید برای حفظ این کشور از شرارت دشمنان تلاش کنند.
 
وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه، جامعه عرب را به حمایت از ملت سوریه در برابر تروریسم و تکفیر فراخواند و بازسازی این کشور را خواستار شد.
 
https://taghribnews.com/vdca0ynua49nm01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی