تاریخ انتشار۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۵
کد مطلب : 277719
​نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

افزایش وحدت در بین امت اسلامی از برنامه های ما در مراسم حج است

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با تأکید بر اهمیت تقریب مذاهب اسلامی، افزایش وحدت در میان امت اسلامی را از برنامه های مسئولان حج در مراسم حج تمتع عنوان کرد.
افزایش وحدت در بین امت اسلامی از برنامه های ما در مراسم حج است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین "سیدعلی قاضی‌‌عسکر"، در مصاحبه با رادیو گفت وگو، تأکید کرد: یکی از برنامه‌هایی که طی سال‌های گذشته همواره دنبال کرده‌ایم افزایش وحدت در بین امت اسلامی است و تلاش داشته‌ایم که این تفکر را ایجاد کنیم که شیعه از بدنه جهان اسلام جدا نیست.
 
وی به موضوع اهمیت تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما با برگزاری نشست‌ها و همچنین جلسات آموزشی سعی کرده‌ایم که در این ارتباط اقدامات مناسبی انجام دهیم و امروز خوشبختانه حج توانسته جایگاه خود را در این زمینه پیدا کند.
 
قاضی عسکر با بیان اینکه امام (ره) احیاگر حج ابراهیمی هستند و مقام معظم رهبری نیز بر ادامه چنین مسیری تاکید دارند، خاطر نشان کرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حج به صورت یک عبادت خشک و بی نتیجه در آمده بود، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام (ره) نگاه جدیدی را نسبت به حج مطرح کردند و تاکید کردند حج فقط بعد مناسکی آن نیست و ابعاد دیگری دارد که باید به آن پرداخته شود.
 
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه از جمله ابعاد دیگر حج بحث تحول روحی و اخلاقی حجاجی است که در حج شرکت می‌کنند، به بعد سیاسی حج نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود نیز بار دیگر به ابعاد سیاسی حج اشاره کردند.
 
قاضی‌‌عسکر با بیان اینکه حج به مرور زمان ابعاد گسترده‌تری گرفته است افزود: در ایام حج تعداد زیادی از مسلمانان در یک مکان خاص حضور پیدا می‌کنند و این فرصتی است که مسلمانان از احوال یکدیگر آگاه شوند و بفهمند که مشکلات جهان اسلام چیست.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی خود موضوع فلسطین را اصلی‌ترین موضوع جهان اسلام اعلام کردند ،گفت: وقتی رژیم صهیونیستی اینگونه علیه مردم مظلوم این منطقه جنایت انجام می دهد آیا یک حاجی و مسلمان می‌تواند نسبت به این جنایات بی تفاوت باشد؟
 
این مقام مسئول در امور حج با بیان اینکه حج فرصتی است که مسلمانان به مسائل اصلی جهان اسلام بپردازند، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات کنونی جهان اسلام مساله تندروی و افراطی‌گری است.
 
قاضی‌‌عسکر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از معضلات جهان اسلام این است که کسانی از سرمایه‌های مادی آن استفاده می‌کنند که مومن و مسلمان نیستند، افزود: متاسفانه کشورهای اسلامی بیشترین ذخایر خود را در اختیار کسانی می‌گذارند که بعضا دشمن جهان اسلام هستند، در حالی که اگر این سرمایه در داخل خود کشورهای اسلامی قرار بگیرد باعث افزایش تولید،‌ گردش مالی و اشتغال می‌شود و مسلمانان را از فقر نجات می‌دهد.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود در روز یکشنبه ابعاد گوناگون حج را به خوبی تشریح کردند و رهنمودهای مناسبی را ارائه نمودند، افزود: حجاج باید به آن درک برسند که در ایام حج  فقط به دنبال چیزهایی باشند که در دیگر زمان‌ها و مکان‌ها آن را پیدا نمی‌کنند و در این صورت است که ما موفق می‌شویم و می‌توانیم از حجاج انتظار داشته باشیم که در زمینه‌های فردی، اجتماعی،‌ سیاسی و اقتصادی صاحب نقش باشند.
 
https://taghribnews.com/vdca60nuo49n001.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی