تاریخ انتشار۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 217210

داعش مدعی اعدام پنج جاسوس انگلیسی شد

گروه تروریستی داعش با انتشار فیلم ویدیویی، مدعی اعدام پنج جاسوس انگلیسی در تلافی حملات این کشور به مواضع داعش در سوریه و عراق شد.
داعش مدعی اعدام پنج جاسوس انگلیسی شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد: گروه تروریستی داعش در فیلم ویدئویی 10دقیقه ای که یکشنبه  منتشرکرد، با "ابله" خواندن دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس مدعی اعدام پنج نفر که چهره ای خاورمیانه ای داشتند، شد.
 
براین اساس گروه داعش مدعی است این پنج نفر به تلافی حملات نیروی هوایی انگلیس به مواضع این گروه در سوریه و عراق اعدام شدند.

در این فیلم ویدئویی یکی از متهمان به جاسوسی خود را ساکن شهر رقه سوریه ودیگری ساکن بنغازی لیبی معرفی می کند و به نظر نمی رسد که هیچیک از این پنج نفر انگلیسی باشند.
 
در این فیلم ویدئویی پنج نفر در مقابل دوربین، به وسیله پنج مرد نقابدار به ضرب گلوله کشته می شوند و یک مرد که ماسک به صورت و لهجه انگلیسی دارد و در پشت سر این پنج نفر ایستاده است، از دیوید کامرون به عنوان "برده کاخ سفید" و متکبر و احمق یاد می کند.
 
گروه تروریستی داعش تهدید کرده است در صورت ادامه حملات هوایی انگلیس به مواضع آنها در سوریه و عراق شهروندان انگلیسی بیشتری را به قتل خواهد رساند.
 
دولت انگلیس تاکنون واکنشی در برابر فیلم ویدئویی منتسب به داعش نداشته است.
 
طرح مشارکت انگلیس در حملات هوایی ائتلاف بین المللی علیه داعش در سوریه پس از مدت ها بحث و گفت وگو، در یازدهم آذر 94 به تصویب نمایندگان مجلس عوام انگلیس رسید. از زمان تصویب مجلس عوام، جنگنده های انگلیسی علاوه بر عراق، حملات خود را علیه مواضع داعش در سوریه آغاز کرده اند.
 
https://taghribnews.com/vdca60nuw49n6u1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی