تاریخ انتشار۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۳
کد مطلب : 287510

​حمایت سازمان همکاری اسلامی و شورای همکاری خلیج فارس از کودک‌کُشی عربستان در یمن!

سازمان همکاری اسلامی و شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه های جداگانه، گزارش سازمان ملل درباره جنایات عربستان علیه کودکان یمنی را نادرست خوانده و از عربستان حمایت کردند.
​حمایت سازمان همکاری اسلامی و شورای همکاری خلیج فارس از کودک‌کُشی عربستان در یمن!
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "یوسف العثیمین" دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، در بیانیه ای مدعی شد: سازمان همکاری اسلامی با تأمل در گزارش‌های سازمان ملل درباره عربستان، دلایل اصلی دخالت نیروهای ائتلاف عربی در یمن پس از "کودتای" نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح و انصارالله یمن را دریافته است.
 
وی همچنین ادعا کرد: حوثی‌ها و علی عبدالله صالح برای رسیدن به قدرت در یمن دست به جنایاتی علیه شهروندان و کودکان یمنی زده و از آنها به عنوان سپرهای انسانی استفاده کردند که این اقدامات بر خلاف قوانین بین‌المللی و حقوق بشر است!
 
دبیرکل سازمان همکاری اسلامی اقدامات کشورهای عضو ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را در راستای مراقبت از سلامت غیرنظامیان یمنی از جمله کودکان دانست و با ستودن این اقدامات، مدعی شد: هدف از این اقدامات، مبارزه با تروریسم در یمن است و عربستان در این مدت، بیشترین کمک‌های بشردوستانه را به  شهروندان یمنی داشته است!
 
العثیمین همچنین ادعا کرد که ائتلاف عربی تمام تلاش خود را برای حمایت از روند صلح در یمن انجام خواهد داد.
 
در همین راستا، "عبداللطیف الزیانی"، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز با رد آمارهایی که در گزارش سازمان ملل در خصوص کودکان یمنی آمده است، ادعا کرد که سازمان ملل در این گزارش‌ها از منابع غیرموثق و وابسته به گروه انصارالله و علی عبدالله صالح استفاده کرده است.
 
 
ترجمه: فرشته صدیقی
https://taghribnews.com/vdca60nuw49nam1.k5k4.html
مرجع : سازمان همکاری اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی