>> گفت‌وگوهای دینی ايران و اتيوپی آغاز مي‌شود | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 278718

گفت‌وگوهای دینی ايران و اتيوپی آغاز مي‌شود

رايزن فرهنگی ايران با رهبر مسیحیان ارتدوکس اتیوپی ديدار و در خصوص آغاز گفت‌وگوهای دينی بين دو كشور مذاكره كرد.
گفت‌وگوهای دینی ايران و اتيوپی آغاز مي‌شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سيد حسن حیدری، رایزن فرهنگی ایران در اتیوپی با  پاتریارک آبونه ماتیاس، رهبر کلیسای ارتدوکس اتیوپی ديدار كرد. هدف از اين ديدار بررسی شیوه‌های تعامل هر چه بیشتر رایزنی فرهنگی ایران با کلیسای ارتدوکس اتیوپی در برگزاری گفت‌وگوهای دینی بود.
 
حیدری در اين ديدار گفت: یکی از فعالیت‌های اصلی رایزنی فرهنگی ایران، علاوه بر برگزاری سمینارهای متعدد در خصوص تاریخ و تمدن مشترک دو ملت ایران و اتیوپی، تلاش براي برگزاری جلسات گفت‌وگوهای دینی در اتیوپی بوده و هست.
 
وي سپس با بيان اينكه معتقدیم همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان به خصوص مسلمانان و مسیحیان اتیوپی، نمونه‌ای مثال زدنی در جهان است که متأسفانه در سال‌های اخیر کمی دستخوش تغییر شده است، افزود: کشور ایران با تجربه گرانقدر چندساله در برگزاری گفت‌وگوهای دینی در سطح رهبران دینی جهان و وجود جامعه گسترده مسیحیان ایرانی که دارای نمایندگان مستقل در مجلس قانونگذاری نیز هستند، بهترین راه تحقق صلح و همزیستی پیروان ادیان مختلف را گفت‌وگوهای دینی می‌داند.
 
در ادامه پاتریارک آبونه ماتیاس، رهبر کلیسای ارتدوكس اتیوپی با قدرداني از توجه ویژه رايزني فرهنگی ایران به کلیسای ارتدوکس، از برگزاری برنامه‌هاي گفت‌وگوي ديني استقبال کرد و با بيان اينكه دو کشور ایران و اتیوپی دارای مشترکات تاریخی و تمدنی متنوعی هستند، گفت: از طرح گفت‌وگوهای دینی و به خصوص موضوع حقوق زنان استقبال می‌کنم.
https://taghribnews.com/vdca6anua49n001.k5k4.html
مرجع : سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی