تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : 288014

پایان دور نخست مذاکرات حماس و فتح در مصر/ گفت و گوها سازنده و مثبت ارزیابی شد

جنش حماس و فتح شامگاه سه شنبه در بیانیه ای مشترک پس از دور نخست گفت و گوی های آشتی ملی در مصر، مذاکرات را سازنده عنوان کردند و افزودند چهارشنبه نیز این گفت و گوها ادامه خواهد یافت.
پایان دور نخست مذاکرات حماس و فتح در مصر/ گفت و گوها سازنده و مثبت ارزیابی شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در بیانیه مشترک حماس و فتح آمده است: در پاسخ به خواست ملت فلسطین برای تحقق وحدت ملی و پایان انشقاق ها، دو جنبش حماس و فتح نخستین دور از گفت و گوی ملی را با نظارت مصر در قاهره برگزار کردند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: در این مذاکرات تعدادی از موضوعات مربوط به مساله آشتی میان گروه های فلسطینی به دقت مورد بررسی قرار گرفت و فضای این گفت و گوها مثبت و سازنده بود.
 
فتح و حماس در بیانیه مشترک خود هدف از این مذاکرات را بر طرف کردن رنج های مردم فلسطین و کاهش مشکلات معیشتی مردم در نوار غزه عنوان کردند.
 
پیشتر حسام بدران از رهبران جنبش حماس تأکید کرده بود که ملت فلسطین ضامن حقیقی اجرای این آشتی هستند؛ وما از فلسطینی ها به ویژه نخبگان، نیروهای فعال و گروه های ملی انتظار داریم که نقش عملی خود را در این آشتی ایفا کنند.
 
پیش تر حماس در بیانیه ای اعلام کرده بود که آماده است برای وحدت میان گروه های فلسطینی با جنبش فتح همکاری کند.
 
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین یکشنبه 26 شهریور در بیانیه ای اعلام کرد که حماس کمیته اداری در نوار غزه را منحل و از دولت وفاق ملی خواسته است تا به وظایف و ماموریت خود در نوار غزه عمل کند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdca6anuy49naw1.k5k4.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی