تاریخ انتشار۱۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 236615

تاکید شیخ الازهر بر حفظ وحدت

تنا
شیخ الازهر تشکیل حکومت اسلامی یکپارچه را غیرممکن توصیف کرد و خاطرنشان ساخت که جوانان می توانند اتحادیه کشورهای اسلامی به جای حکومت تشکیل دهند.
تاکید شیخ الازهر بر حفظ وحدت
احمد الطیب، شیخ الازهر مصر امروز طی پیامی با اشاره به آیه 55 سوره مومنون بر ضرورت حفظ وحدت در بین امت‎های اسلامی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: همه مسلمانان با وجود اختلاف در مرز جغرافیایی و یا رنگ پوست، زیر یک پرچم یعنی اسلام قرار دارند.به گزارش رسا، وی افزود: مسلمانان در کشورهای گوناگون با یکدیگر اختلاف ندارند و غیر اسلامی دانستن کشورهایی مانند اندونزی، مالزی به دلیل دوری از مصر اشتباه است.
 
شیخ الازهر تاکید کرد: گرچه امکان تشکیل حکومت اسلامی در عصر کنونی در جهان امکان پذیر نیست اما  امت اسلامی باید در یک جبهه و سنگر در برابر دشمنان مبارزه کنند.
 
الطیب ادامه داد: جوانان عمر خود را به مباحثی مانند تشکیل حکومت اسلامی یکپارچه صرف نکنند زیرا تحقق این موضوع بسیار سخت است و اگر بخواهیم یک حکومت اسلامی متشکل از همه مسلمانان تشکیل بدهیم باید قوانین بین المللی و جهانی را تغییر دهیم که این مطلب امکان پذیر نیست.
 
وی تاکید کرد که طرح تشکیل اتحادیه بین کشورهای اسلامی مانند اتحادیه اروپا یک طرح و موضوع قابل تحقق است که جوانان می‎توانند در این زمینه قدم بردارند.
https://taghribnews.com/vdca6inum49nei1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی