تاریخ انتشار۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : 219911
امیرعبداللهیان:

کنار روسیه به حمایت از سوریه ادامه می‌دهیم

معاون عربی آفریقایی وزیرامورخارجه از برگزاری دور بعدی مذاکرات سوریه در 11 فوریه(22 بهمن) خبرداد و تأکیدکرد: ایران به حمایت از دولت سوریه در مقابل تهدیدات موجود ادامه می‌‌دهد.
کنار روسیه به حمایت از سوریه ادامه می‌دهیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حسین امیرعبدللهیان" معاون وزیرخارجه اعلام کرد دور بعدی مذاکرات رسمی صلح سوریه احتمالاً 11 فوریه (22 بهمن) برگزار می شود، گرچه ما هنوز دعوتنامه‌ای دریافت نکردیم.

این مذاکرات قرار است در سطح وزرا برگزار شود و وزرای کشورهایی نظیر آمریکا، روسیه، عربستان، ترکیه، ایران، مصر، قطر، لبنان، فرانسه، آلمان و انگلیس حضور خواهند داشت.

معاون عربی آفریقای وزیرخارجه که به مسکو رفته است همچنین گفت: ایران درباره مذاکرات آتی بین طرفین سوریه خوشبین است، زیرا این مذاکرات می‌تواند گامی به سوی راه‌حل صل‌آمیز ناآرامی‌های سوریه باشد.

امیرعبداللهیان درنشست خبری امروز در مسکو نیز بر حمایت ایران از سوریه تأکیدکرد و گفت: ما به حمایت خود در جنبه‌های مختلف ادامه می‌دهیم؛ ایران و روسیه از سوریه در مقابل تهدیداتی که این کشور با آن روبرو است، حمایت می‌کند.

وی تأکیدکرد: کشورهای هم مرز با سوریه باید هوشیارانه مرزهای خود را کنترل کنند و اگر از ورود گروههای افراطی به سوریه از طریق مرز زمینی جلوگیری شود، امنیت بیشتری درون کشور سوریه برقرار می‌شود.

وی همچنین تأکیدکرد هیچ توافقی درخصوص فهرست گروههای تروریستی صورت نگرفته است و مشکلات زیادی درباره توافق بر سر آن وجود دارد.

"دیمیتری بوگدانف" معاون وزیرخارجه روسیه هم پس از دیدار امیرعبدللهیان از برگزاری دور بعدی مذاکرات سوریه در همین تاریخ خبرداد.

حسین امیرعبداللهیان برای گفتگو با دولت روسیه در آستانه مذاکرات سوری-سوری به مسکو سفر کرده است.
 
https://taghribnews.com/vdca6onu649n6o1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی