تاریخ انتشار۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : 272011

برپایی سفره‌های افطاری مسلمانان مراکش در سواحل دریا

مسلمانان مراکش سنت‌ها و آداب رسوم مختلفی برای ماه رمضان ابداع کرده‌اند و یکی از پرطرفدارترین این سنت‌ها باز کردن روزه و پهن کردن سفره‌های افطاری در سواحل دریاست.
برپایی سفره‌های افطاری مسلمانان مراکش در سواحل دریا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مسلمانان مراکش سنت‌ها و آداب و رسوم مختلفی برای برگزاری افطاری در ماه مبارک رمضان دارند؛ یکی از سنت‌های محبوب در این کشور، برگزاری افطاری همراه با خانواده در سواحل این کشور است و ساحل دریا روبروی دیوار شهر قدیمی اودایاس در رباط، پایتخت مراکش، یکی از پرجمعیت‌ترین و معروف‌ترین سواحل این کشور به ویژه هنگام افطار در ماه رمضان است.

در ساعات پایانی روز مردم به تدریج خودشان را به این ساحل رسانده، بساط افطاری‌شان را آماده کرده و منتظر غروب خورشید می‌شوند، خانواده‌ها و دوستان در گروه‌های دسته جمعی، موادغذایی، نوشیدنی‌ها و سایر تجهیزات مورد نیاز برای باز کردن روزه را آماده می‌کنند.

 محبوب‌ترین غذاها و خوردنی‌هایی که آوردن‌شان به ساحل آسان است شامل تخم مرغ، خرما، شیر، پنیر، آب میوه و بعضی غذاهای سنتی مغربی می‌باشند؛ بعضی از آنان نیز قابلمه‌های کوچکی از سوپ حریره، غذای محبوب مراکشی‌ها در ماه رمضان را به همراه می‌آورند. روزه‌داران شمع‌هایی بر روی میزهای غذای پلاستیکی اجاره‌ای در ساحل روشن می‌کنند تا در تاریکی غروب ساحل سفره افطاری‌شان را نورانی سازند.

در حالی که روزه‌داران انتظار فرا رسیدن غروب خورشید را می‌کشند، کودکان در ساحل شنی بازی کرده و والدین‌شان نیز از منظره زیبای دریا لذت می‌برند، بعضی‌ دیگر از این فرصت استفاده کرده و در ساحل قدم می‌زنند. تا اینکه در لحظات پایانی غروب خورشید سکوت و آرامش فضای ساحل را فرا گرفته و تنها صدای امواج دریاست که به گوش می‌رسد و بالاخره صدای توپ مرکزی شهر رباط زمان دقیق افطار را اعلام می‌کند. یک دقیقه سکوت میان روزه داران برقرار می‌شود.

مسلمانان مراکشی همانند دیگر مسلمانان کشورهای اسلامی و به سنت پیامبر(ص)، افطارشان را با دانه‌ای خرما و سه جرعه آب باز می‌کنند.
 
 
https://taghribnews.com/vdca6unu649n0w1.k5k4.html
مرجع : حوزه
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی