تاریخ انتشار۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 262111

نشست ترکیه، روسیه و امریکا درباره وضعیت سوریه و عراق

مقام‌های بلندپایه ارتش‌های ترکیه، روسیه و امریکا برای بحث و تبادل‌نظر درباره وضعیت سوریه و عراق دیدار کردند.
نشست ترکیه، روسیه و امریکا درباره وضعیت سوریه و عراق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از رسانه‌های ترکیه، در دیدار مقام‌های بلندپایه ارتش‌های ترکیه، روسیه و امریکا که امروز (سه‌شنبه) در آنتالیا برگزار شد، خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه،  با جوزف دانفورد و والری گراسیموف، همتایان امریکایی و روس خود، گفتگو کرد.
ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد محور اصلی این گفتگوها تحولات در کشورهای عراق و سوریه بوده است.
 
این نشست در شرایطی برگزار شد که دولت آنکارا اصرار دارد نظامیان تُرک در عملیات آزادسازی رقه، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در سوریه، مشارکت داشته باشند.
 
گفته می‌شود عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت امریکا موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از شهر منبج، از دیگر موارد مطرح‌شده در این جلسه سه‌جانبه بوده است.
 
 بن‌علی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه، پیش‎تر گفته بود آنکارا بدون هماهنگی روسیه و امریکا به شهر منبج حمله نخواهد کرد.
 
ییلدریم دوشنبه طی سخنانی که از تلویزیون ترکیه پخش شد، اعلام کرد: (بدون چنین هماهنگی) نتیجه زیادی به دست نمی‌آید و شرایط ممکن است پیچیده‌تر شود.
 
دولت آنکارا عملیات موسوم به «سپر فرات» را از سوم شهریور در شمال سوریه آغاز و هدف از این عملیات را مبارزه با تروریست‌های داعش و شبه‌نظامیان کُرد در نزدیکی مرزهای ترکیه عنوان کرد.
 
نظامیان ترک در این عملیات از عناصر گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه – که از گروه‌های معارض دولت دمشق است – پشتیبانی می‌کنند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdca6unu649ni61.k5k4.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی