تاریخ انتشار۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 224816

تأئید سقوط هواپیمای اماراتی در یمن

منابع خبری عربستان ضمن تأئید خبر سقوط یک جنگنده اماراتی در جنوب یمن به علت نقص فنی اعلام کردند دو خلبان این هواپیما کشته شدند.
تأئید سقوط هواپیمای اماراتی در یمن
به گزاریس خرگزاری تقریب (تنا) خبرگزاری دولتی عربستان به نقل از نیروهای ائتلاف نوشت جنگنده میراژ امارات «به دلیل نقص فنی» بامداد دوشنبه در شهر بندری عدن سقوط کرد. امارات پیش از این اعلام کرده بود یکی از جنگنده‌هایش «ناپدید» شده است.

از زمان آغاز عملیات نظامی عربستان سعودی در یمن، این اولین جنگنده اماراتی ساقط شده است.

مقام‌های امنیتی و شاهدان عینی در یمن اعلام کردند این جنگنده پس از برخورد با کوه سقوط کرد. بقایای این جنگنده نیز پیدا شده است.

گفته می‌شود جنگنده‌های ائتلاف عربستان برای پشتیبانی هوایی از عناصر حامی عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن ، به تروریست‌های القاعده و داعش حمله می‌کنند.

از زمان آغاز عملیات نظامی عربستان و خروج نیروهای حوثی و متحدانشان از مناطق جنوبی یمن، حضور و فعالیت عناصر القاعده و داعش در مناطق جنوبی یمن از جمله عدن تشدید شده است.

جنگنده اماراتی سومین جت سقوط کرده ائتلاف عربستان است. پیشتر یک جت مراکشی در می 2015 (اردیبهشت 94) در یمن و یک جت بحرینی نیز در دسامبر 2015 (آذر 94) در عربستان سقوط کردند.

با گذشت یکسال از آغاز تجاوز ائتلاف نظامی عربستان به یمن، عربستان و امارات متحمل بیشترین تلفات جانی شده اند  و شمار زیادی از سربازان این دو کشور در یمن کشته شده‌اند.

به گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز این عملیات بیش از 6100 یمنی کشته شده‌اند که حدود نیمی از آنان غیرنظانی بوده‌اند.

این در حالیست که دیگر گزارش‌ها حاکیست در حملات رژیم سعودی تاکنون بیش از 8 هزار و 400 یمنی از جمله 2 هزار و 236 کودک کشته و بیش از 16 هزار نفر زخمی شده‌اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین با هدف بازگرداندن قدرت به رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، حملات نظامی خود را به این کشور فقیر عربی آغاز کرده است.
https://taghribnews.com/vdca6ynui49nua1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی