تاریخ انتشار۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۲
کد مطلب : 254615

اشتراکات بسیار مذهبی نباید فدای اختلافات جزئی شود/روشنفکران جامعه اسلامی نقش روشنگرانه خود را به خوبی ایفا کنند

دستیار ارشد دبیر کل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی گفت: قرآن و سنت پیامبر(ص) از جمله محورهای مشترکی است که با تکیه بر آن می توانیم پایه های وحدت را تقویت نماییم لذا نباید اشتراکات بسیار بین مذاهب فدای اختلافات جزئی شود.
اشتراکات بسیار مذهبی نباید فدای اختلافات جزئی شود/روشنفکران جامعه اسلامی نقش روشنگرانه خود را به خوبی ایفا کنند
 به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تقریب به سلیمانیه عراق ،دکتر محمد حسن تبرائیان در دهمین پیش کنگره امام شافعی در شهر سلیمانیه عراق اظهار کرد: جوهر دین بر وحدت و انسجام بین امت اسلامی است و در این راستا نیز باید با تاکید بر اشتراکات بسیاری که بین مذاهب اسلامی وجود دارد اجازه ندهیم مسائل اختلافی جزئی بر انسجام امت اسلامی سایه افکند.
وی افزود: علمای دینی و روشنفکران اسلامی باید نقش خود را در مقابل توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان به خوبی ایفا کنند و به روشنگری در جامعه بپردازند.
تبرائیان راهبرد تقریب بین مذاهب اسلامی را منطبق بر قرآن و سیره نبوی دانست و افزود: در این راستا نیز ایران اسلامی با رهبری امام خامنه ای پرچم دار حرکت وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی در جهان اسلام است.
وی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی نیز با ریاست آیت الله اراکی اقدام به ترویج مبانی تقریب بین مذاهب اسلامی و نزدیک کردن قلوب پیروان مذاهب مختلف با محوریت فراهم کردن زمینه های لازم برای نشست های مشترک بین علما و روشنفکران می کند.
 وی افزود: در این برهه زمانی که دشمنان اسلام و مزدوران آنها و برخی حکام در کشورهای اسلامی اقدام به حمایت از گروه های تکفیری کرده اند و آتش فتنه و جنگ افروزی را شعله ور کرده اند اهمیت وحدت و انسجام بین مذاهب اسلامی بیش از پیش مدنظر است.
 دستیار ارشد  رئیس مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود برای جلال طالبانی رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق آرزوی سلامتی کرد و گفت: از مسئولان حزب اتحادیه میهنی و به ویژه آقای طالبی و دکتر سید احمد برزنجی مشاور دینی ایشان برای برپایی دهمین پیش کنگره امام شافعی در شهر سلیمانیه تقدیر و تشکر داریم و امیدواریم نشست ها و تعاملات بین علما و روشنفکران اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش گسترش یابد.
وی افزود: برپایی این پیش کنگره در شهر فرهنگی سلیمانیه و استقبال گسترده علما، روحانیون و روشنفکران آن نشان از وجود وحدت و همدلی مستحکم بین مردم ایران و عراق دارد.
https://taghribnews.com/vdca6ynum49nmi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی