تاریخ انتشار۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 54778

تظاهرات ضد مخالفان نزدیک هتل برگزاری نشست مخالفان نظام سوریه

تنا – دمشق
نشست مخالفان نظام سوریه که روز گذشته در هتل "سمیرامیس" در پایتخت این کشور برگزار شد، دارای حواشی زیادی بود که از مهمترین آن می توان به این موارد اشاره نمود.
تظاهرات ضد مخالفان نزدیک هتل برگزاری نشست مخالفان نظام سوریه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، قبل از پایان نشست، تظاهراتی در میدان مرجه نزدیک هتل برگزار و در آن شعارهایی به نفع "حافظ اسد" و "بشار اسد" و علیه مخالفان سر داده شد.
این عده در حالی که تصاویر حافظ و بشار را در دست داشتند، اطلاع رسانی شبکه های مغرض مانند "العربیه"، "الجزیره" و "بی بی سی" را محکوم کردند.
آزادی جولان، بشار اسد رییس جمهوری ما، مرگ بر سارکوزی و ژوپیه دیگر شعارهای تظاهرکنندگان بود.
- "سعید البرغوتی" که گفته می شود فلسطینی است قبل از آغاز نشست به خاطر نبود اسمش در فهرست مدعوین با خشم از نشست خارج شد.
- به گفته "مازن درویش" از مخالفان نظام، هیچ شخصیت معارض از خارج به خاطر عدم تضمین جانی در نشست شرکت نکردند.
- "جودت سعید" پژوهشگر اسلامی پلاکاردی بر روی سینه اش گذاشته بود که در آن نوشته بود: راه حل عربی وجود دارد، کسی ضرر نمی کند، همه سود می برند، نمونه آن اروپا است.
شمار خبرنگاران و تصویربرداران در مراسم تقریبا هم تعداد ۲۰۰ شرکت کننده در همایش بود.
به تصویربرداران اجازه پوشش کامل رویدادهای داخل سالن داده نشد و فقط توانستند چند دقیقه فیلمبرداری کنند.
وقتی سرود ملی سوریه پخش شد، عده ای از شرکت کنندگان اشک می ریختند. 

خبرگزاری سوریه (سانا)، در خبری با اشاره به برگزاری نشست و وجود مخالفان نظام در آن نوشت: گروهی از شخصیتهای معارض و مستقل سوری تحت عنوان "سوریه برای همه در سایه دولت دمکراتیک مدنی" در هتل "سمیرامیس" دمشق گرد هم آمده و اوضاع کنونی کشور و راهکارهای خروج از بحران را بررسی کردند.
شبکه تلویزیونی "الاخباریه" سوریه رویدادها را بدون مونتاژ پخش کرد و خبرنگاران تلویزیون سوریه و شبکه تلویزیونی "الدنیا" در نشست شرکت داشتند.
شبکه ماهواره ای تلویزیونی سوریه بخش اعظم اخبار خود را به این نشست اختصاص داد.
اکثر حضار گفت وگو با رسانه های گروهی سوریه را نپذیرفتند، این در حالی است که برخی آنان را متهم کردند که مامور سازمانهای اطلاعاتی هستند.
رییس جلسه از هر شرکت کننده خواست مبلغ ۵۰۰ لیره (بیش از ۱۰ دلار) بابت هزینه برگزاری نشست در هتل بپردازد.
از جمله شرکت کنندگان در نشست می توان به محمد ملص، عباس النوري، نبيل صالح، وائل سواحة، إبراهيم ياخور، مأمون البني، فايز سارة، ريم فليحان، يارا بدر، خليل معتوق، جمال صالح، فؤاد حميرة، إياد شربجي، شوقي بغدادي، منذر المصري، حسين عماش، صباح الحلاق، عادل محمود، فردوس البحرة، محي الدين عيسو، خضر زورو، رزق اللـه هلال اشاره نمود.
در حین نشست مطبوعاتی مخالفان که شب برگزار شد، چند نفر، مخالفان را ترسو خوانده و به آنان گفتند: چرا به "جسرالشغور" نرفتید تا کشته شدن افراد بی گناه را ببینید، چرا درباره کشته شدن ۱۲۰ نظامی صحبت نکردید، آیا اینها برادران شما نیستند.
سپس حضار از جمله شماری از خبرنگاران، شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسراییل" و "با خون، با جان، خود را فدایت می کنیم ای بشار" سر دادند.
https://taghribnews.com/vdcaa0nm.49ny015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی