تاریخ انتشار۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰:۴۶
کد مطلب : 277287
//به مناسبت برگزاری کنفرانس مسلمانان و مقابله با تروریسم و افراط گرایی در برزیل//(19)

​عمل به آموزه های دینی بهترین راه مبارزه با افراط گرایی است

تنا - استان آذربایجان غربی
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سردشت گفت: عمل به آموزه های دینی و قرآنی بهترین راه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم است.
​عمل به آموزه های دینی بهترین راه مبارزه با افراط گرایی است
ماموستا عبدالرحمن باروزه در گفت و گو با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: غفلت از آموزه های دینی راه نفوذ دشمنان را برای تسلط بر مسلمانان هموار می كند.

وی با بیان اینکه نظام استکباری حامی پدیده تروریسم است، افزود: اگر مسلمانان جهان همگی به دستورات خدا و پیامبر(ص) به درستی عمل کنند آمریكا و صهیونیسم جهانی نمی توانند به بهانه مبارزه با تروریسم و حمایت از حقوق بشر دست به كشتار افراد بی گناه و مسلمانان زنند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سردشت با اشاره به اینکه فراموشی آموزه های دینی بزرگترین بدبختی را برای مسلمانان به وجود آورده است، متذکر شد: با تلاش و حمایت استکبار جهانی، مسلمانان یا از آموزه های دینی خود دور شده اند یا فراموش کرده اند و یا تهجر، وحشیگری و وهابیون را پرورش دادند که اگر به آموزه های قرآنی چنگ بزنیم هیچ وقت ملت های مسلمان دچار بدبختی نمی شوند.

وی همچنین عامل کلیدی در مبارزه با تروریسم را تقویت جوانان دانست و اظهار داشت: باید کاری کنیم تا جوانان در تمام سطوح و در تمام جنبه های جامعه مشارکت داشته باشند.

باروزه ادامه داد: مبارزه با تروریسم و افراط گرایی با حمایت و مشارکت سازمان های جامعه مدنی امکان پذیر است به طوری که این سازمان ها می توانند با بالا بردن سطح آگاهی مردم و تدوین استراتژی ها اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در حال حاضر در راستای ترویج اسلام هراسی و نسبت دادن ترور به اسلام تلاش می کند، متذکر شد: استکبار جهانی به دنبال این است تا جلوی اسلام خواهی مردمان آزاده جهان اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان را بگیرد و در این راستا تفکر تهجرگرایی، تعصب و تندروی را ترویج می دهد که جامعه اسلامی بزرگ ترین صدمه را از ناحیه این تفکر دیده است.

باروزه افزود: اکثر نزاع ها و جنگ ها در خاورمیانه با چراغ سبز آمریکا و حمایت آنان شکل گرفته است از طرفی انرژی کشورهای اسلامی را تحلیل برده و اهداف استعماریش را محقق و اقتصاد خود را با فروش کارخانه های تسلیحاتی و سلاح های از رده خارج شده رونق بخشیدند و کشورهای اسلامی را به سمت ضعف سوق دهند، به جای اینکه ثروت های مسلمانان صرف توسعه و تربیت نسل های خوب بشود انسان های تندرو خشک متعصب خارج از هر عقلانیتی پرورش دادند، توانستند امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند، زیرساخت های حکومت های اسلامی را از بین ببرند، تخم کینه و دشمنی را بین مسلمانان منطقه بپاشند و مسلمانان را در مقابل حکومت اسلامی قرار دهند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سردشت با تاکید به اینکه چالش امنیت در منطقه و جهان ناشی از تروریسم و افراط گرایی مورد حمایت آمریکا و متحدانش است، اضافه کرد: تروریسم یکی از پدیده های زشت جامعه جهانی و تهدیدی برای سلامت جوامع بشری و امنیت همه ملت هاست که افکار عمومی به شدت از آن متنفر است و رنج می برد.
https://taghribnews.com/vdcaa0nu049n0u1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی