تاریخ انتشار۲۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 237687

اعلام حزب ایتالیایی برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین

رهبر یکی از احزاب مخالف ایتالیا اعلام کرد در صورتی که حزبش به قدرت برسد دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.
اعلام حزب ایتالیایی برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، "لوئیجی دی مایو" نایب رئیس مجلس نمایندگان و از رهبران حزب مخالف "5 ستاره" ایتالیا در سفر به فلسطین و اراضی اشغالی به صراحت اعلام کرد که اگر حزب 5 ستاره در ایتالیا به قدرت برسد، دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: ما آنچه را که می گوییم انجام می دهیم.
 
دی مایو که در رأس هیأتی به فلسطین و اراضی اشغالی سفر کرده است در دیدار با خبرنگاران ایتالیایی در الخلیل مقر نیروهای ایتالیایی گفت: اگر حزب ما (حزب 5 ستاره) به دولت راه یابد، دولت فلسطین را به رسمیت می شناسد. این یک خط مشی سیاسی است که ما به عنوان اوپوزیسیون داشتیم و اگر به دولت برسیم نیز خواهیم داشت.
 
"مانیلو دی استفانو" رئیس گروه کمیسیون امور خارجی مجلس نمایندگان نیز که در این هیات ایتالیایی حضور داشت، گفت: به رسمیت شناختن دولت فلسطین باید بر پایه مرزهای سال 1967 باشد و همچنین باید منجر به عقب نشینی از بلندی های جولان شود. به رسمیت شناختن دولت فلسطین از سوی ایتالیا، سایر کشورهای اروپایی را نیز با خود همراه می کند زیرا اتحادیه اروپا باید یک وزنه اساسی در این خصوص داشته باشد.
 
هیأتی از حزب 5 ستاره ایتالیا متشکل از لوئیجی دی مایو، مانیلو دی استفانو و اورنلا برتوروتا به منظور ادامه گفت‌وگوها در نخستین سفر کمیسیون امور خارجی مجلس به فلسطین در سال 2013، روز پنجشنبه عازم فلسطین و اراضی اشغالی شد.
 
به عقیده این حزب ایتالیایی، تنها راه حل خاورمیانه احترام به حقوق بین المللی است، یا به عبارتی اجرای قطعنامه شماره 242 شورای امنیت سازمان ملل در سال 1967 که براساس آن ارتش رژیم صهیونیستی باید بطور کامل از غزه و از کرانه باختری رود اردن و از بیت المقدس شرقی عقب نشینی کند و به تمام مرزهای اشغالی در 1967 احترام گذاشته شود و یک توافق واقعی میان طرفین درگیر در رابطه با موضوع بازگشت پناهندگان فلسطینی امضا شود.
https://taghribnews.com/vdcaa0nu049nei1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی