تاریخ انتشار۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۹
کد مطلب : 257487
عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

آخوند عابدی کر در راستای تقویت وحدت مذاهب اسلامی تلاش می کردند

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: آخوند عابدی کر از شخصیت های تقریبی منطقه بوده و در راستای حفظ، حراست و تقویت وحدت مذاهب اسلامی تلاش می کردند.
آخوند عابدی کر در راستای تقویت وحدت مذاهب اسلامی تلاش می کردند
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، «آخوند اسماعیل قدیری» در مراسم پنجمین روز از ارتحال آخوند عابدی کر در مسجد جامع قبا بندر ترکمن، با بیان اینکه آخوند عابدی کر از شخصیت های تقریبی منطقه بوده و در راستای حفظ، حراست و تقویت وحدت مذاهب اسلامی تلاش می کردند، گفت: ایشان یک مجتهد فرهیخته و کاملی بوده که همیشه در صدد بیان و تقویت انسجام ملی و مذهبی حرکت کرده و دیگران را نیز به این امر دعوت می کرد.

وی، ادامه داد: شخصیت الهی آخوند عابدی کر سرشار از روح معنویت و دینداری بود؛ زیرا با تاسیس مسجد و مدرسه علوم دینی قبا در شهر بندر ترکمن باعث هدایت بسیاری از علاقمندان به علوم و معارف دینی شد.

به
گفته وی؛ وحدت حاصله در استان گلستان را مدیون افرادی از جمله آخوند عابدی کر هستیم.

مدرس حوزه علمیه ربانیه چنارلی با اشاره به نقش به سزای مرحوم عابدی کر در زمینه همدلی و همگرایی در منطقه، اظهار کرد: این عالم برجسته تقریبی ترکمن صحرا خدمات شایانی به وحدت بین اقوام و مذاهب در استان گلستان کرده است.

وی، ادامه  داد: استاد عابدی کر در طول زندگی خود هم حافظ وحدت بوده و با توجه به عالم بودن همواره به این نکته که وحدت بدون علم فایده ای ندارد سفارش می کردند.

آخوند قدیری با اذعان بر اینکه عمل به اصول دین باعث تقویت وحدت می شود، تصریح کرد: یکی از اهداف آخوند عابدی این بوده است که نگاهش به اصول دین و پرهیز از هرگونه اختلاف افکنی بود، با تمسک به اصول دین توانست قلوب مسلمانان را در کنار هم قرار دهد.

وی، ادامه داد: انشاء الله بتوانیم این وحدت حاصله را حتی بعد از فقدان آخوند عابدی کر هم ادامه داده و پیرو راهش باشیم، تا دستان تفرقه افکن دشمنان را در رسیدن به نقشه های شوم خودشان کوتاه نمائیم.

 
https://taghribnews.com/vdcaa0nu049nmy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی