تاریخ انتشار۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۴
کد مطلب : 267981

هشدار امام جمعه نجف در مورد فتنه بین المللی در نشست سران کشورهای عربی/ انتقاد نماینده آیت الله سیستانی از افزایش مدعیان مهدویت

امام جمعه نجف در مورد آغاز فتنه بین المللی در نشست سران کشورهای عربی با رئیس جمهور آمریکا هشدار داد.
هشدار امام جمعه نجف در مورد فتنه بین المللی در نشست سران کشورهای عربی/ انتقاد نماینده آیت الله سیستانی از افزایش مدعیان مهدویت
به گزارش خبرگزاری  تقریب(تنا)،"حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی" امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، رشادت مجاهدان عراقی در آزادسازی مناطق اشغالی را تبریک گفت و اظهار داشت: طبق گزارش فرماندهان عملیات آزادسازی غرب استان موصل، در دو هفته آینده شاهد آزادی کامل اراضی اشغالی عراق خواهیم بود.

وی نشست کشورهای عربی و اسلامی با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را مایه نگرانی خواند و اظهار داشت: این نشست در حالی برگزار می‎شود که در چند وقت گذشته روابط ایران و عربستان به جنگ سرد تبدیل شده است.

حجت الاسلام قبانچی نسبت به تبدیل شدن این نشست به فتنه داخلی در کشورهای منطقه هشدار داد و عنوان کرد: امیدواریم نشست کشورهای عربی و اسلامی با ترامپ موجب گسترش صلح، عدالت و افکار معتدل به جای افکار تروریستی و تکفیری در جهان شود.

وی در بخش خطبه‎های دینی، از موفقیت مسؤولان کربلا در زمینه‎های امنیتی و خدماتی برای برگزاری جشن نیمه شعبان قدردانی کرد.

گفتنی است که "عادل الجبیر" وزیرخارجه سعودی اعلام کرده، از سران ۱۷ کشور عربی و اسلامی برای سفر به ریاض همزمان با سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عربستان دعوت به عمل آمده است؛ دیدارهای ترامپ در عربستان به ۳ قسمت دیدار با سلمان بن عبدالعزیز، نشست با سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دیدار با سران کشورهای عربی و اسلامی تقسیم خواهد شد.

امام جمعه نجف با اشاره به سالروز صدور فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی برای مبارزه با تروریسم در عراق خاطرنشان کرد: توجه به توصیه‎های این مرجع تقلید به رزمندگان، حمایت از خانواده شهدا و مجروحان، پاسداری از پیشرفت‎های مجاهدان در مبارزه با تروریسم و تلاش برای اتحاد نیروها از مسائلی است که باید در چنین روز‎های به آن توجه وافری شود؛ وی تأکید کرد که ملت عراق و جهان اسلام مدیون فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی هستند.

حجت الاسلام "سید احمد صافی" نماینده آیت الله سیستانی هم در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلا برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی گسترده برای خدشه دار کردن عقاید مهدویت گفت: دشمنان تلاش می‎کنند که اصل عقیده به مهدویت را با نوشتن کتاب‎های مختلف زیر سؤال ببرند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند؛ متأسفانه برخی از کسانی که عقاید ضعیفی دارند، این شبهات و دروغ‎ها را باور می‎کنند و دچار مشکلات مختلف می‎شوند.

وی در مورد افزایش مدعیان ارتباط با امام زمان (عج) واکنش نشان داد و اظهار داشت: باور چنین ادعاهایی ناشی از جهل فرهنگی و سادگی برخی از افراد است که منجر به افتادن در دام مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان (عج) می‎شود.

"حجت الاسلام صافی" بر ضرورت دفاع از عقاید مهدویت تأکید کرد و گفت: مطالب مرتبط با حضرت مهدی(عج) باید از منابع اصیل و صحیح گرفته شود تا در دام افراد سودجو قرار نگیریم.

همچنین حجت الاسلام "شیخ عادل الساعدی" امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، خواستار تأسیس سازمان جهانی گسترش اندیشه‎های اهل بیت (ع) و امام زمان (ع) در جهان شد.
 
https://taghribnews.com/vdcaa0nu649nio1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی