تاریخ انتشار۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 281381
آیت الله اراکی:

ولایت و اطاعت از خداوند جامعه را پیوند می دهد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب، اظهار داشت: ولایت و رهبری الهی یک نعمت است که باید قدردان آن باشیم؛ ولایت و اطاعت از خداوند جامعه را پیوند می دهد.
ولایت و اطاعت از خداوند جامعه را پیوند می دهد
به گزارش خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب، آیت الله "محسن اراکی" عصر روز یکشنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی که در دفتر این شخصیت حوزوی در قم انجام شد، با تاکید بر اینکه قرآن کریم در آیات 111 و 112 توبه به جایگاه و ویژگی نیروی انتظامی اشاره کرده است، اظهار کرد: ایه نخست هویت نیروی انتظامی و نظامی را تعریف می کند که این هویت عمل به پیمان نصرت و یاری است و این پیمان پیوند جامعه با رهبر ایمانی را شکل می دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه عامه مردم با خدا ورسول پیمان اطاعت می بندند، تصریح کرد: ولایت و رهبری الهی یک نعمت است که باید قدردان آن باشیم؛ ولایت و اطاعت از خداوند جامعه را پیوند می دهد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه منافع مادی دنیایی سبب پیوستگی جوامع غیر اسلامی می شود، عنوان کرد: رابطه پیوند اطاعت از خداوند در مجموعه مدیریتی جهان هستی قابل مشاهده است.
 
وی پدیداری جامعه اسلامی را وابسته به اطاعت از خداوند و پیامبر دانست و گفت مومنان این جامعه باید خود و حاکم رادر انجام امور حکومت یاری کنند بافت جامعه اسلامی با رابطه تار و پود شکل داده می شود در این رابطه مردم علاوه بر اطاعت از ولایت باید به دنبال یاری رساندن به ایشان نیز باشند.
 
آیت الله اراکی از نیروی انتظامی به عنوان یکی از مهم ترین بازوهای قدرت جامعه در عمل به میثاق نصرت نام برد و افزود: حقیقت شاهدتین اعلام دو پیمان اطاعت و نصرت است، مردم یکدیگر را در قالب پیمان نصرت با امر به معروف و نهی از منکر یاری می رسانند و چارچوب مشخصی را حفظ می کنند.
 
وی تصریح کرد: در آیات مختلف قران کریم به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است؛ نیروی انتظامی نظام اسلامی به عنوان نیروی انتظامی امام زمان (عج) و پیامبر اسلام (ص) فعالیت خود را دنبال می کنند به همین علت ویژگی های مشخصی دارند.
 
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه هیچ انسانی بدون خطا نیست، گفت: انسان سالم از نظر معنوی فردی است که نسبت به عملکرد اشتباه آگاه شود و در صورت انجام آن به استغفار بپردازد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری از جایگاه متفاوت مومنان نزد خداوند متعال یاد و خاطرنشان کرد: برخی از مومنان قبل از خطور فکر نادرست به خداوند پناه می برند و برخی دیگر نیز فکر نادرست به ذهن آنها می رسد اما اقدامی انجام نمی دهند.
 
وی با اشاره به اینکه رعایت حدود الهی، پاسداری و پاسبانی از مرزهای قانون به عنوان فرمان الهی، آمر به معروف و ناهی از منکر از ویژگی های نیروی انتظامی و نظامی نظام اسلامی است، اظهار داشت: مومنان همیشه یاری خداوند متعال را احساس می کنند به همین کمتر به دیگران تکیه دارند.
 
آیت الله اراکی ایجاد وحدت میان جامعه اسلامی را نمونه ای از نصرت الهی برشمرد و ادامه داد: اینکه بحث ها و جدال های مختلف در زمان انتخابات سبب از هم گسستگی در جامعه نمی شود بر اساس آموزه های قرآنی نشان از هنرنمایی خداوند است هر چند در زمان بحث ها و جدال ها نیز جهت گیری های اصلی حفظ می شود.
https://taghribnews.com/vdcaa6nu649nae1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی