تاریخ انتشار۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : 221080

تظاهرات زنان بوسنی در اعتراض به ممنوعیت حجاب

شمار زیادی از از زنان محجبه بوسنی در اعتراض به طرح ممنوعیت حجاب در موسسات قضائی بوسنی و هرزگوین، در سارایوو تظاهرات کردند.
تظاهرات زنان بوسنی در اعتراض به ممنوعیت حجاب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، تصمیم دستگاه قضائی بوسنی مبنی بر "ممنوعیت استفاده از نشانه های مذهبی" در نهادهای قضائی، با واکنش رهبران دینی و سیاستمداران مسلمان این کشور و بسیاری از جمعیتهای اسلامی روبرو شده است.
 
 در واکنش به این تصمیم، حدود دو هزار نفر از زنان محجبه بوسنی تظاهرات گسترده ای در سارایوو، پایتخت این کشور برگزار کردند. 
 
تظاهرکنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی شعارهای "حجاب انتخاب همیشگی من" ، "حجاب حق من است" و "حجاب زندگی من است" این تصمیم را محکوم کردند.
 
سمیره زونیچ ویلاگیچ، یکی از برگزارکنندگان این تظاهرات گفت: ما در اعتراض به تبعیض و به حاشیه راندن زنان مسلمان در اینجا جمع شده ایم. ممنوعیت حجاب در موسسات قضائی برای آبروی زنان مسلمان و شخصیت و هویت آنها خطرناک به شمار می آید و زنان مسلمان را از حق کار کردن محروم می کند. 
 
انیسه هاموواچ (33 ساله) که یک زن محجبه خانه دار است نیز گفت: ما به اینجا آمده ایم تا بگوییم قربانی حجاب نیستیم، ما به اینجا آمده ایم تا از حقوق خود دفاع کنیم، حجاب تاج سر ما و مایه آزادی و افتخار ما است.  
 
مسلمانان بوسنی حدود 40 درصد از جمعیت سه میلیون و 800 هزار نفری این کشور را تشکیل می دهند. مسیحیان ارتدوکس و کاتولیک نیز دیگر گروههای مذهبی این کشور را تشکیل می دهند.  
حجاب در بوسنی در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق که بوسنی بخشی از یوگسلاوی سابق بود (1992-1945) ممنوع بود.
 
https://taghribnews.com/vdcaa6nuw49nuw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی